زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

براى هزاران عودت کننده اشتغال زايى صورت مى گيرد

براى هزاران عودت کننده اشتغال زايى صورت مى گيرد

author avatar
18 Jul 2018 - 14:41
براى هزاران عودت کننده اشتغال زايى صورت مى گيرد
author avatar
18 Jul 2018 - 14:41

 کابل (پژواک، ٢٧سرطان ٩٧): وزارت امور مهاجرین، تفاهمنامۀ هشت میلیون دالری را به منظور اشتغال زایی عودت کنندگان و بیجاشدگان امضا نمود.

در خبرنامۀ اين وزارت که کاپى آن، امروز به آژانس خبرى پژواک رسيده، آمده است که بر اساس این تفاهمنامه‌ که ارزش آن به هشت میلیون و ٣٢٨ هزار و ٨٥٨ دالر می رسد، به هشت هزارعودت کننده و بیجاشده، اشتغال زايى صورت مى گيرد.

بربنياد معلومات منبع، اين اشتغال زايى از طریق تدویر مراکز آموزشی و حرفه‌ای، راه اندازی بازار کار و اتصال آموزش دیدگان به بازار کار، فراهم مى گردد.

به نقل ازخبرنامه، این تفاهمنامه امروز(چهارشنبه ٢٧ سرطان) ميان سیدحسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت‌کنندگان و پیتر ستیونسون رئیس موسسه مرسیکورپس مقیم افغانستان، در مقر این وزارت به امضا رسید.

منبع افزود که تمویل مالی پروژه که در تفاهمنامه مذکور ذکر گردیده است، توسط اداره همکاری بین‌المللی توسعه سویدن پرداخت می گردد.

افزون برآن، موسسه مرسی کورپس، الی سال ٢٠٢٠ مسئولیت تطبیق آنرا با حضور نظارتی وزارت امور مهاجرین در ولایات کابل، پروان، هلمند، هرات، ننگرهار و قندهار به عهده دارد.

وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان، ضمن قدردانی از موسسات تمویل کننده و تطبیق کننده گفت که حجم بزرگ عودت‌کنندگان و بیجاشدگان در افغانستان و عدم اشتغال زایی آنان، باعث می گردد که عودت کنندگان و بیجاشدگان، دست به مهاجرت غیرقانونی بزنند.

وی تطبیق این پروژه را در جلوگیری از مهاجرت دوبارۀ یک تعداد عودت‌کنندگان و بیجاشدگان، موثر دانست.

همچنان رئیس موسسه مرسیکورپس با بيان اينکه تمرکز، بیشتر به عودت کنندگان و بیجاشدگان است، افزود: "تلاش ما این است تا آنان خودکفا گردد و به مهاجرت غیرقانونی اقدام نکنند."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر