زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“تحصن خودرا در مقابل سفارت پاکستان تا مدت نامعلوم ادامه ميدهیم”

author avatar
19 Jul 2018 - 15:11
author avatar
19 Jul 2018 - 15:11

کابل (پژواک، ۲۸سرطان۹۷): "حرکت مردمى صلح" که از يک هفته به اينسو در مقابل سفارت پاکستان در کابل تحصن کرده، ميگويد که به دلیل بی تفاوتی دیپلماتان پاکستانى به خواسته های آنها، تحصن شان در مقابل سفارت آن کشور را تا مدت نامعلوم ادامه ميدهند.

 کاروان صلح جوانان هلمندی که بعداً به نام "حرکت مردمی صلح" تغییر نام داد، حدود دوماه قبل درپى حملۀ انتحارى در استديوم ورزشى آن ولايت که ده ها کشته و زخمى برجاگذاشت، در يک حرکت مدنى فاصله۶۴۴ کیلومتری هلمند تا کابل را پاى پياده پيمودند .

حرکت مردمی صلح، پس ازآنکه به کابل رسيدند براى مدتى درچمن حضورى تحصن کردند و بعدا  در مقابل دفتر یوناما، سفارت امریکا و روسیه  نيزخيمه تحصن برافراشتند وسرانجام ازيک هفته به اينسو، در مقابل سفارت پاکستان دست به تحصن زده اند.

آنه شعارهاى: "زندگی ما تنگ است- جنگ است، جنگ است؛ ما صلح می خواهیم؛ جنگ بس است؛ تمدید آتش بس را تقاضا داریم؛ یک جناح قلب و دیگرش جگ ماست، اگر طالب است یا سرباز"، را  در جريان تحصن با خود حمل کرده اند.

اقبال خیبر رئیس این حرکت مدنی، درصحبتى با آژانس خبرى پژواک گفت یک هفته می شود که تحصن را در مقابل سفارت پاکستان درکابل دراعتراض به اينکه پاکستان درشعله ور ساختن آتش جنگ افغانستان نقش اساسى دارد، آغاز کرده اند.

او افزود: "پاکستان در عقب هر انفجار و انتحاری دست دارد و در این مدت که اینجا آمده ایم، هیچ یک از مسئولان سفارت پاکستان به دیدن ما نیامده است و حالا تصمیم گرفتیم تا خیمه تحصن را در مقابل سفارت اين کشور تا یک مدت نامعلوم برپا کنیم."

موصوف گفت: "میخواهیم از طریق این خیمه تحصن، به ملت پاکستان پیام خود را برسانیم که دولت و استخبارات شما در کشور ما کارهای ضد بشری می کنند، تروریستان را تمویل می نمايندو مردم بیگناه ما را می کشند."

به گفتۀ وی، تا زمانی در مقابل سفارت پاکستان به تحصن شان ادامه می دهد که جامعه جهانی، ملت پاکستان و دیگر کشور ها متوجه اعمال پاکستان در افغانستان شوند و پاکستان را وادار سازند تا از مداخله در امور افغانستان دست بردارد.

او افزود: "پاکستان برای ما و مردم افغانستان هیچ جواب ندارد و مخاطب ما مردم پاکستان است؛ از ملت پاکستان میخواهيم تا جلو اعمال استخبارات و حکومت را بگیرد و نگذارد خون مردم بیگناه ما را بریزند."

وی خاطر نشان ساخت که یگانه خواست آنان صلح دایمی است و این صلح را زمانی میتوان به دست آورد که کشورهای منطقه که به یک نوع در جنگ افغانستان دخیل هستند، به آوردن صلح افغانستان صادق باشد.

صبغت الله کاکړ یکی از اعضای حرکت مردمی صلح نیز گفت: "خیمه اعتراضی را بخاطرى برپا کردیم که سفارت پاکستان در مورد ما بی تفاوت ماند و حاضر نشد تا خواسته های ما را به دولت و مردمش انتقال دهد."

وی افزود: "با برپا کردن این خیمه، بالای حکومت و ملت پاکستان صدا می زنیم که افغان ها دیگر آگاه شده اند و جنگ نمی خواهند؛ لطفاً به جنگ افغانستان پایان دهيد و حمایت تان را از گروه های مسلح برداريد."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر