زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در هلمند در چوکات اردو، نیروی محلی ایجاد می شود

در هلمند در چوکات اردو، نیروی محلی ایجاد می شود

author avatar
21 Jul 2018 - 17:42
در هلمند در چوکات اردو، نیروی محلی ایجاد می شود
author avatar
21 Jul 2018 - 17:42

 لشکرگاه (پژواک، ۳۰سرطان ۹۷): به منظور تامین امنیت درهلمند، روند جلب و جذب ۷۰۰ سرباز محلی در چوکات اردوی ملی، به زودی آغاز خواهد شد.

تورنجنرال ولی احمدزی قوماندان قول اردوی ۲۱۵ میوند، این اظهارات را به تاریخ ۳۰سرطان در مصاحبه با آژانس خبری پژواک ابراز داشت.

احمدزی گفت که تشکیل ۷۰۰ سرباز محلی در چارچوب اردوی ملی منظورشده و به زودی روند جلب و جذب آنها آغاز خواهد شد.

 قوماندان گفت: "درمورد این سربازان، از متنفذین قومی ضمانت گرفته می شود و سپس تحت آموزش قرارمی گیرند، در قدم بعدی در چوکات تولی ها به ولسوالی های شان اعزام و در نهایت توسط افسران مسلکی رهبری خواهند شد."

موصوف افزود که  به سربازان متذکره عین امتیازات منسوبین اردوی ملی داده می شود؛ تا درتامین امنیت موثر واقع شوند.

قوماندان در پاسخ به یک پرسش گفت: "ما رهبری این سربازان را مانند پولیس به مسئولین محلی واگذار نمی کنیم، افسران ملی و مسلکی را منحیث قوماندانان برای آنهاتعیین می کنیم و خوب آنها را آموزش می دهیم تا درآینده مشکل ایجاد نشود."

 به اساس معلومات نامبرده، هفتصد پولیس متذکره، همه باشندگان ولایت هلمند خواهند بود و این روند، نخست از ولسوالی گرشک آغاز می شود.

نامبرده همچنان گفت که موضوع کمبود تشکیل اردوی ملی دراین ولایت نیز مرفوع شده است؛ در رهبری تغییرات مثبت رونما گرديده  و هشتاد درصد وسایل تخریب شده ترمیم شده اند.

احمدزی علاوه کرد که درمناطق تحت تسلط طالبان مسلح، به زودی عملیات راه اندازی خواهد شد.

 قوماندان گفت: "درهلمند ۱۵ گروه مخالف مسلح فعالیت دارند که برخی آنها به طور مستقیم از کشورهای دیگر اکمال می شوند، دوربین های شب بین، اسلحه و امکانات دیگر در اختیار شان قرار داده می شود تا دربرابر نیروهای افغان بجنگند، که این جنگ بیگانه است."

ازجانب دیگرعبدالمجید آخندزاده عضو شورای ولایتی هلمند، به پژواک گفت که افراد غیرجانبدار، باید منحیث سربازان ملی درچوکات اردوی ملی استخدام شوند.

وی علاوه کرد: "به سربازان متذکره، باید امتیازات خوب قایل شوند؛ زیرا آنها ساکنین منطقه و با اراضی بلدیت خوب دارند، درتامین امنیت مفید واقع خواهند شد."

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر