زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

از عدم حضور زنان در نشست های بین المللی صلح انتقاد شد

از عدم حضور زنان در نشست های بین المللی صلح انتقاد شد

author avatar
22 Jul 2018 - 16:58
از عدم حضور زنان در نشست های بین المللی صلح انتقاد شد
author avatar
22 Jul 2018 - 16:58

کابل(پژواک،۳۱سرطان ۹۷): نقش زنان در روند صلح، درحالی مهم خوانده می شود که وزارت امور زنان با انتقاد مى گويد که زنان در روند صلح، نقش سمبوليک و نمايشى دارند و تاکنون زنان در هيچ نشست بين المللى صلح حضور نيافته اند.

عطاءالرحمن سلیم معاون شورای عالی صلح در نشستی که امروز زیرنام "نقش بانوان در صلح اجتماعی "صحبت می کرد، نقش زنان  را در آوردن صلح در کشور خیلی ارزنده خوانده گفت که نقش  زنان در روند صلح و مخصوصاً صلح اجتماعی برابر با مردان است .

وی افزود: «زنان باید برادران و پسران خود را از صفوف طالبان آورده و به پروسه صلح معرفی کند؛ تا آنها بتوانند نقش مهمی را در عرصه صلح اجتماعی و سیاسی دراین کشور ادا کنند.»

محمدعلم ايزديار معاون اول مشرانوجرگه گفت که اسلام به زنان حق مساوی با مردان داده است، باید زنان از این حق خود استفاده کرده در پروسه های سیاسی و اجتماعی صلح اشتراک نمایند .

وی هم تاکید کرد که تا صلح اجتماعی پیروز نشود، صلح سیاسی جای آن را نخواهد گرفت، پس باید به زنان که نخست در خانواده و سپس در اجتماع نقش مهم دارند، حق داده شود تا درعرصه آوردن صلح اجتماعی سهم بگیرند.

ایزدیار خاطر نشان ساخت که برای حضور فزیکی زنان، باید بیشتر تلاش کنند تا ظرفیت های سیاسی و اجتماعی شان را بالاببرند تا بتوانند حتی بیشتر از مردان در آوردن صلح سهم بگیرند.

اما شکیلا نظری رئیس ارتباطات عامه وزارت امور زنان، دراين نشست گفت که زنان سالهای متوالی قربانی ضعف اقتصادی، رسم و عنعنات ناپسند شده اند و این زمینه ها نقش آنها را در آوردن صلح اجتماعی کمرنگ ساخته است .

وی از تمام نهادهای حکومتی و نهاد های اجتماعی خواست که زنان را آموزش دهند تا صلح را از خانواده آغاز نمایند؛ تا این پدیده به اجتماع و سرانجام یک ملت را فرا بگیرد.

موصوف علاوه کرد: «دیدگاه ما نسبت به زنان هنوزهم سنت گرایانه و مغرضانه است، زنان حضور سبمولیک و نمایشی دارند و حضور فزیکی آنها کمتر محسوس است.»

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر