زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

گروه ده نفری داعش در جوزجان به پروسۀ صلح پيوست

گروه ده نفری داعش در جوزجان به پروسۀ صلح پيوست

author avatar
22 Jul 2018 - 15:26
گروه ده نفری داعش در جوزجان به پروسۀ صلح پيوست
author avatar
22 Jul 2018 - 15:26

شبرغان (پژواک،٣١سرطان٩٧): منابع امنيتى در ولايت جوزجان مى گويند که گروپ ده نفری داعش که در مربوطات ولسوالی درزاب اين ولايت فعالیت هاى ضد دولتی داشت، به پروسه صلح پیوست.

سمونوال غلام محمد  زلمی  معاون اداری قوماندانی امنیه ولایت جوزجان گفت، گروپی که امروز به پروسه صلح پیوست، بیشتر در ساحات  قریه آقسای ولسوالی درزاب فعالیت ضد دولتی داشت .

وی افزودکه آنها با خود چهار میل کلاشینکوف, یک میل صد تکه و پنج عراده موترسایکل را تسلیم مدیریت مبارزه با تروریزم قوماندانی امنیه نموده اند و پیوستن اين گروپ درقسمت امنیت ولسوالی درزاب، اهمیت خود را دارد و قرار است افراد دیگری نیز از بدنه  این گروه جدا شده به پروسه صلح بپیوندند.

موصوف علاوه کردکه برنامه طوری است تا برای افراد پیوسته به پروسه صلح، زمینه های اشتغالزایی مساعد ساخته شود تا آنها بتوانند برای بقای حیات شان مطابق به میل شان مصروف کار شوند.

حاجی جوره سرگروپ افراد پيوسته به پروسه صلح گفت: "به اثر مشوره اقوام ما در قریه آقسای, فعالیت خود را با گروه داعش شروع کردیم و برای این گروه در بخش لوژستیکی مصروف کار بودیم و به آنها مواد خوراکی فراهم میکردیم ."

موصوف در مورد عملکرد گروه داعش حاضر نشد چيزى بگويد.

اما وی در قسمتی از صحبت هایش اضافه کرد: "داعشیان مردمان سر به زیر اند و با کسی کار نداشتند , عملکرد من نیز با آنها طوری بود که اگر برای خورش شان چیزی میدادم میخوردند و در غیر آن در گوشه آرام میکردند."

شیرعلی قوماندان نیرو های پولیس محلی ولسوالی قوش تپه گفت: "فعالیت افراد حاجی جوره بیشتر در نزدیک قریه ما بود  و ما با هم ارتباط داشتیم و از مدت ها به اینسو روی پیوستن آنها به پروسه صلح با هم  رایزنی داشتیم ."

موصوف تصریح کرد که پیوستن گروپ ده نفری حاجی جوره، بالای امنیت ولسوالی درزاب و قریه نوآباد جرقدوق در ولسوالی قوش تپه خیلی اثرگذار است .

براساس معلومات منابع محلی، طی شش ماه اخیر حداقل چهل تن از افراد گروه داعش، از بدنه این گروه جدا شده به پروسه صلح پیوسته اند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر