زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سفيرفرانسه به منظور بررسى وضعيت مهاجرين افغان به نيمروز سفر کرد

سفيرفرانسه به منظور بررسى وضعيت مهاجرين افغان به نيمروز سفر کرد

author avatar
24 Jul 2018 - 16:49
سفيرفرانسه به منظور بررسى وضعيت مهاجرين افغان به نيمروز سفر کرد
author avatar
24 Jul 2018 - 16:49

زرنج(پژواک،٢اسد٩٧): سفیر فرانسه مقيم کابل، درحالى جهت بررسی وضعیت مهاجرین افغان و برگشت کنندگان به ولايت نیمروز سفر نمود که عودت مهاجرین از کشور ایران به اين ولايت افزايش يافته است.

فرانسوا ریشیه سفیر جمهوری فرانسه مقیم کابل، در یک سفر رسمی در راس یک هيات بخاطر بررسی مشکلات مهاجرین و بر گشت کننده ها، امروز  وارد ولایت نیمروز شد.

حاجی گل صافی رییس امور مهاجرین و عودت کنندگان ولایت نیمروز، به آژانس خبرى پژواک گفت که چون اتحادیه اروپا با وزارت مهاجرین همکاری دارد و فرانسه نیز عضو اتحادیه اروپا است، بدین منظور سفیر فرانسه  جهت بررسى از وضعیت مهاجرین به نیمروز سفر و از کمپ مهاجرین در نزدیک سرحد با ایران دیدن نمود.

موصوف گفت: "ما مشکلات خود را در رابطه به کاهش کمک ها و بعضی موارد دیگر از جمله مهاجرین و بر گشت کننده ها، آسیب دیده ها و معتادين برای سفیر فرانسه مطرح نموده و سفیر فرانسه گفت که در قدم اول، دو داکتر روان شناس برای افرادی که از نظر روحی حین رد مرز کردن آسیب دیده و همچنان معتادین، به نیمروز اعزام و بعد در مورد کمک های بعدی تصميم گرفته خواهدشد. "

سفیر فرانسه همچنان  درديدار انجنیر محمد سمیع والی نیمروز، روى کمک های کشورش گفتگو کرد.

والی نیمروز فعالیت موسسات و ادارات مسئول را در بخش مهاجرین نیز ارزنده خوانده و از بهبود روند حکومتداری خوب دراین ولايت اطمینان داد.

سفیر فرانسه، ضمن تشکر از هماهنگی نیروهای امنیتی، از کمپ های مهاجرین و از جریان کار اعمار مرکز تشخیص هویت مهاجرین و عودت کننده ها نیز دیدن نموده و از توسعه و انکشاف روزافزون نیمروز ابراز خرسندی نمود.

رییس امور عودت مهاجرین ولایت نیمروز گفت که عودت مهاجرین از کشور ایران به ولایت نیمروز افزایش یافته، یک ماه قبل روزانه ٧٠٠ تا ٨٠٠ نفر رد مرز می گرديدند؛ اما اکنون روزانه ١٥٠٠ مهاجر وارد زرنج می شوند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر