زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

آريايى: برخى نامزدان براى رفع اتهامات از خود تلاش دارند رشوه بپردازند

آريايى: برخى نامزدان براى رفع اتهامات از خود تلاش دارند رشوه بپردازند

author avatar
25 Jul 2018 - 18:22
آريايى: برخى نامزدان براى رفع اتهامات از خود تلاش دارند رشوه بپردازند
author avatar
25 Jul 2018 - 18:22

کابل (پژواک،۳ اسد ۹۷): کميسيون شکايات انتخاباتی، به نامزدان انتخابات که شکايات عليه شان درج گرديده و تلاش دارند با پرداخت رشوه مانع حذف شان از لیست ابتدايى از سوى اين کميسون شوند، هشدار داد که اگر چنين عملکرد شان ثابت گردد، از ليست کانديدا حذف ميشوند.

عبدالعزيز آريايی رئيس کميسيون مستقل انتخابات که امروز در نشست خبری در کابل صحبت می کرد، گفت تاکنون ۲۰۰ شکايت نسبت به نامزدان احتمالی در "کميسيون ويژه" ثبت، تصنيف، بررسی و تحليل شده است.

وى افزود که قراراست تا دو روز آينده در همکاری با ارگان های امنيتی، تصميم نهايی در مورد  اين شکايات اتخاذ گردد.

اين مقام بلند کميسيون شکايات انتخاباتى گفت شايعاتى وجود دارد که شماری از نامزدان احتمالی که در مورد شان شکايت ثبت گرديده، جهت خارج شدن نام شان از ليست متهمان در صدد پرداخت رشوه براى کارمندان اين کميسيون مى باشند .

آريايی، هشدار داد که اگر بالای نامزدان احتمالی اندکى هم ثابت شود که در تلاش چنين اقدام اند، از ليست نامزدان حذف خواهند شد.

افزون بر آن او گفت که اگر کارمندان کميسيون شکايات انتخاباتی هم با چنين مواردی دست بزنند، معلوم می شود که به منافع کشور پابند نيستند و هيچ نوع تحملی در قبال آنان نخواهد بود و قانون بالای شان تطبيق می شود.

وی، با اشاره به اينکه برای شناسايی افراد مربوط به گروه های مسلح غيرقانونی، شاخص های مطرح کرده اند، گفت: "افرادی که در گسترش ناامنی ها، انجام جرايم سازمان يافته، قاچاق مواد مخدر، غصب زمين های دولتی و عامه و همکاری با دشمن دست داشته باشند و يقنا اين کارها بدون افراد مسلح صورت نمی گيرد، شامل شاخص ها می باشند."

آريايى با ذکر اينکه شکايات به سه کتگوری تقسيم شده است، گفت: "در کتگوری اول، شماری از شکايات رسيده هيچ مفهوم ندارد و قابل بررسی نخواهند بود، در کتگوری دوم کسانی اند که بالای شان اسناد و مدارک کافی وجود دارد و اگر يک ارگان امنيتی هم تاييد کند کافيست که از ليست حذف شوند و کتگوری سوم افرادی اند که شکايات بالای شان سنگين است و بخاطر حذف نام شان، نياز به تاييدی ارگان های امنيتی هم نيست."

موصوف در ادامه افزود که در جمع افرادی که از آنان شکايت صورت گرفته است، شماری از نمایندگان فعلی ولسى جرگه نيز شامل اند.

رئيس کميسيون مستقل شکايات انتخاباتی، تعهد سپرد که هيچگاه باعث شخصيت کُشی افراد نمی شود، آنان در عملکرد شان مستقل اند و استقلاليت شان را حفظ می کنند.

او تصريح کرد که شماری از افراد متضرر، در مرحله استيناف طلبی می توانند با ارائه معلومات بيشتر، دوباره شامل ليست شوند.

علیرضا روحانی You need to subscribe to view the full article. Please login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر