زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کارعملی سه پروژۀ بازسازی در دايکندى جریان دارد

کارعملی سه پروژۀ بازسازی در دايکندى جریان دارد

author avatar
25 Jul 2018 - 17:01
کارعملی سه پروژۀ بازسازی در دايکندى جریان دارد
author avatar
25 Jul 2018 - 17:01

نیلی(پژواک، ٣ اسد٩٧): مسئولان ریاست فوایدعامۀ دایکندی می گویند که کارعملی سه پروژه بازسازی جاده ها به ارزش بیش از یک میلیارد افغانی، در این ولایت جریان دارد.

خداداد سیرت رئیس فواید عامه اين ولایت، به آژانس خبری پژواک گفت که این پروژه ها در ولسوالی های شهرستان و میرامور تطبیق می شود، که هزینۀ آن از بودجه انکشافی دولت پرداخت می گردد.

به گفته وی، این پروژه ها شامل نوسازی، جغل ریزی و قیرریزی سرک ها می گردد.

در همین حال، شماری از باشندگان دایکندی تطبیق این پروژه ها را برای این ولایت ارزنده دانسته، می گویند که با ساخت این سرک ها، خرابی راه های مواصلاتی این ولایت به مرکز کشور بهبود یافته و تاثیرات مثبت روی زندگی مردم به وجود خواهد آمد.

مجیب رستگار یک تن از فعالان مدنی دراين ولايت به پژواک گفت که دایکندی یک ولایت کوهستانی بوده و راه های مواصلاتی آن از ولسوالی ها به مرکز ولایت و کابل خیلی خراب است.

به گفته او، با بازسازی جاده ها در دایکندی، میزان حوادث ترافیکی کاهش خواهد یافت و باعث رونق اقتصادی در این ولایت خواهد گردید.

تاج محمد افتخار یک تن از باشندگان دایکندی خاطرنشان کرد که این پروژه ها زمینه کار را برای شماری از مردم فراهم نموده و جوانان را از مهاجرت و روی آوردن به مواد مخدر باز داشته است.

محمد دیگر باشنده نیلی مرکز ولایت دایکندی، به پژواک گفت که بودجه انکشافی این ولایت ناچیز بوده و حکومت مرکزی، در راستای اختصاص بودجه بیشتر توجه نماید.

وی گفت: «از حکومت توقع دارم که بودجه انکشافی این ولایت را افزایش دهد؛ زیرا دایکندی محروم ترین ولایت است و کمترین انکشاف را در سطح کشور دارا می باشد.»

بر اساس گزارش ریاست اقصاد دایکندی، برای بودجه انکشافی این ولایت درسال مالی ۱۳۹۶ نزدیک به ۳۳ میلیون دالر در نظر گرفته شده بود؛ اما در سال مالی ۱۳۹۷ به ۱۷میلیون دالر تقليل یافته است.

همچنان بر اساس آمار ریاست اقتصاد، پروژه های انکشافی در سال مالی ۱۳۹۶ حدود ۲۰۷ پروژه بوده؛ اما در سال مالی ۱۳۹۷، به ۱۱۸ پروژه کاهش یافته است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر