زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

١٦ هزار خانواده بیجاشده داخلی در فارياب نیاز به کمک دارند

١٦ هزار خانواده بیجاشده داخلی در فارياب نیاز به کمک دارند

author avatar
26 Jul 2018 - 14:29
١٦ هزار خانواده بیجاشده داخلی در فارياب نیاز به کمک دارند
author avatar
26 Jul 2018 - 14:29

میمنه-سرپل (پژواک، ٤ اسد ٩٧): مقام های محلی فاریاب می گویند که ١٦ هزار خانواده بیجاشده داخلی ناشی از جنگ و خشکسالی نیاز به کمک دارند و از این میان تا به حال برای بیش از پنج هزار خانواده مواد غذایی توزیع شده است.

نقیب الله فایق والی فاریاب، در صحبت با آژانس خبری پژواک گفت که حدود ١٦هزار خانواده از اثر جنگ، خشکسالی و تهدید مخالفین مسلح از مناطق روستایی و ولسوالی ها بیجا شده اند.

موصوف افزود که این خانواده ها در حال حاضر در خانه های مردم، سرای ها، کنار دکان ها و زیر خیمه ها در وضعیت رقت بار زندگی می کنند.

به گفته او، از طریق اداره محلی حالات اضطرار برای بیش از پنج هزار خانواده، برای هر خانواده یک بوری گندم ٥٠ کیلوگرامی توزیع شده است و این روند ادامه دارد.

وی علاوه کرد که این کمک ها بدون در نظرداشت مرزبندی های سیاسی و جغرافیایی که تحت کنترول دولت و یا مخالفین قرار دارد، برای نجات جان مردم توزیع خواهد شد.

او گفت که در گذشته زورمندان و افراد با نفود مانع توزیع مواد غذایی به افراد نیازمند می شدند و تمامی مواد را برای خود می گرفتند، اما این بار مواد کمکی پس از شناسایی افراد نیازمند توسط نهادهای ذیربط توزیع می شود.

در همین حال شماری از بیجا شده گان از توزیع یک بوری گندم برای هر خانواده خرسند هستند، اما می گویند که این کمک ها کافی نمی باشد و دولت باید امکانات بیشتر و مسکن را نیز برای شان فراهم نماید.

عبدالله باشنده ولسوالی خواجه سبزپوش فاریاب می گوید که از شش ماه به این سو با اعضای شش خانواده دیگر که از اثر جنگ میان دولت و مخالفین مسلح، به شهر مینمه آمده اند و در یک حویلی کوچک زندگی می کنند.

وی گفت: «نان و سرپناه نداریم در شهر همه چیز به پول خریده می شود و ما حیران ماندیم که یک لقمه نان را چگونه پیدا کنیم.»

محمد عارف یکی دیگر از بیجا شده گان و باشنده ولسوالی المار گفت که سه ماه پیش منطقه چغاتک المار به دست طالبان سقوط کرد و مجبور به ترک منزلش شده است.

موصوف افزود، در روزهای نخستی که به میمنه آمده بودند مردم و برخی موسسات کمک های اندکی انجام داده بودند، اما پس از آن کسی کمک نکرده است.

در عین حال ریاست زراعت و مالداری ولایت سرپل، امروز توزیع ۳۴۸ تُن مواد خوراکه حیوانی را برای یکهزار تن از مالداران این ولایت، آغاز کرد و قرار است تا یک هفته دیگر ادامه پیدا کند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر