زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رئيس جمهور: بخاطر رفع مشکل خشکسالى اقدامات همه جانبه صورت خواهد گرفت

رئيس جمهور: بخاطر رفع مشکل خشکسالى اقدامات همه جانبه صورت خواهد گرفت

author avatar
27 Jul 2018 - 09:29
رئيس جمهور: بخاطر رفع مشکل خشکسالى اقدامات همه جانبه صورت خواهد گرفت
author avatar
27 Jul 2018 - 09:29

کابل (پژواک، ٥ اسد ٩٧): رئيس جمهور ميگويد که طى سه ماه آينده بخاطر رفع مشکل خشکسالى در ولايات آسيب ديده اقدامات همه جانبه صورت خواهد گرفت.

در خبرنامه اى که از سوى دفتر مطبوعاتى رياست جمهورى به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، آمده است که محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در سفر به ولایت بادغیس، عصر امروز با رئیس و اعضای شورای ولایتی آن ولایت دیدار کرد.

منبع افزوده است که ابتدا عبدالعزیز بیگ رئیس شورای ولایتی بادغیس در صحبتی، از توجه رئیس جمهور کشور نسبت به ولایت بادغیس و افتتاح پروژۀ برق قلعه نو، قدردانی نمود.

وی در رابطه به مشکلات و وضعیت آن ولایت به شمول خشکسالی، کمبود معلمین، بهبود وضعیت صحی، بیجاشده گان، تسریع کار سرک قیصارلامان و بازسازی مسجد جامع صحبت کرد.

موصوف از روند اصلاحات در نهادهای عدلی و قضایی و استخدام افراد از طریق روند اصلاحات اداری، حمایت کرد.

رئیس جمهور در صحبتی، افتتاح سب استیشن برق  قلعه نو را به مردم بادغیس تبریک گفت و از بیان نظریات و پیشنهادات آنان تشکر کرد.

وی افزود که به وضعیت بادغیس به خصوص در بخش معارف به شمول استخدام معلمین مسلکی و اعمار مکاتب توجه می شود.

او علاوه کرد که اولویت حکومت، رفع مشکل خشکسالی در ولایات آسیب دیده است و طی سه ماه آینده، اقدامات همه جانبه دراین زمینه صورت خواهد گرفت.

از سوى ديگر، رئيس جمهور عصر روز گذشته با زنان آن ولایت دیدار کرده است.

در خبرنامه ارگ آمده است که نمایندگان زنان بادغیس در صحبت های جداگانه مشکلات و پیشنهادات شان را در بخش های سهم بیشتر زنان در ادارات دولتی، افزایش څارنوالان و قضات زن در محاکم، ایجاد فرصت های اقتصادی و تجاری برای زنان، اشتراک زنان در شوراهای ولسوالی ها و در نظر گرفتن بورسیه های تحصیلی برای زنان این ولایت با رئیس جمهور شریک ساختند.

رئیس جمهور غنی پس از استماع صحبت های زنان از آنها به خاطر حمایت شان از برنامه های انکشافی و زیربنایی تشکر کرد و گفت که به مسئولین این ولایت هدایت داده است که لست از زنان تحصیل کرده و با تجربه را تهیه نمایند تا در روشنایی آن طرح واضح برای سهم زنان در ادارات دولتی ساخته شود.

وى افزود، حضور زنان در ادارات دولتی تنها به ریاست زنان محدود شده نمی تواند و به والی بادغیس هدایت داد تا زمینه را برای اشتراک زنان در پروسه رقابتی بست های ادارات فراهم سازد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر