زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در حمله بر مرکز قابله گی در جلال آباد سه تن کشته و ۸ تن مجروح شدند

در حمله بر مرکز قابله گی در جلال آباد سه تن کشته و ۸ تن مجروح شدند

author avatar
28 Jul 2018 - 13:54
در حمله بر مرکز قابله گی در جلال آباد سه تن کشته و ۸ تن مجروح شدند
author avatar
28 Jul 2018 - 13:54

تعقیب دوم – جلال آباد ( پژواک، ۶ اسد ۹۷): حمله گروهی بر مرکز آموزش قابله ها در جلال آباد مرکز ننگرهار، بعد از شش ساعت پایان یافت، دراین حمله سه فرد ملکی کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند.

عطاءالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار به تاریخ شش اسد به آژانس خبری پژواک گفت که این حمله، حوالی ساعت یازده ونیم قبل از چاشت امروز در مربوطات ناحیه سوم شهر جلال آباد بوقوع پیوست.

نامبرده علاوه کرده که مخالفین مسلح، ابتدا در مقابل مرکز دست به انفجار زدند که در پی آن چهار فرد ملکی مجروح شدند.

به قول وی، در جریان حمله به شمول دختران و کارمندان اداری ۶۹ تن در مرکز موجود بودند که ۵۹تن آنها به اسرع وقت نجات داده شدند.

وی می گوید که نیروهای امنیتی بلادرنگ به منطقه رسیدند و عملیات تکتیکی را آغاز کردند، تا ده تن گیرمانده در مرکز را به طوری مصؤون نجات دهند.

خوگیانی می افزاید که هنگام این رویداد به شمول ۶۱زن ۶۹تن در مرکز آموزشی قابله ها موجود بودند که در نتیجه عملیات ماهرانه ويژه و اتخاذ تدابیر اداری از سوی مرکز آموزشی قابله ها، ۶۱ زن و دو طفل به طور محفوظ نجات داده شدند.

سخنگوی والی اذعان کرد که بعد از درگیری شش ساعته دو مهاجم از پا در آمدند، همچنان دو محافظ و یک راننده مرکز نیز کشته شده، سه سرباز، سه فرد ملکی و دو کارمند مرکز مجروح شده اند.

نبی الله باشنده ولسوالی سرخرود که خواهرش در مرکز متذکره مصروف فراگیری آموزش بود و برای کسب معلومات در مورد خواهرش به محل رویداد آمده بود، به پژواک گفت که چند ساعت انتظار کشید که از احوال خواهرش مطلع نبود و نیروهای امنیتی هم به وی معلومات نمی داد.

نامبرده می گوید که در پایان درگیری خبر دریافت کرد که خواهرش در اتاق (سیف روم) بود و مصؤون است.

فقیرمحمد شاهد عینی که منزلش در نزدیک محل رویداد است، می گوید که ابتدا انفجار صورت گرفت، سپس با رسیدن نیروهای امنیتی درگیری آغاز شد.

نامبرده می افزاید که در جریان روز انفجارات متعدد رخ داد و افزون برآن طرفین با تبادله اسلحه خفیفه و ثقیله نیز علیه همدیگر پرداختند.

مسؤولیت این رویداد را تاکنون کس به عهده نگرفته است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر