زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

از چندین پروژۀ زراعتی در هرات بهره برداری صورت گرفت

از چندین پروژۀ زراعتی در هرات بهره برداری صورت گرفت

author avatar
29 Jul 2018 - 15:44
از چندین پروژۀ زراعتی در هرات بهره برداری صورت گرفت
author avatar
29 Jul 2018 - 15:44

هرات(پژواک، ٧ اسد ٩٧): وزارت زراعت ميگويد که به دلیل تغییر اقلیم و خشکسالی در سال روان، میلیون ها مواشی با کمبود علوفه مواجه اند و در ١٦ ولایت معروض به خطر، ٧٨ درصد محصولات زراعتی از بین رفته است.


این مطلب را وزیر زراعت، آبیاری و مالداری، امروز در مراسم بهره برداری از یک پروژه آبرسانی زراعتی در هرات ابراز نمود.

وزيرزراعت این ولایات را مشخص نساخت؛ اما قبل ازاين وى درجلسۀ ولسى جرگه بود که جوزجان، بادغیس، فاریاب، غور، ارزگان، زابل، کندهار، هلمند، سمنگان، بلخ، بغلان، کندز، هرات، فراه و نیمروز از جمله ولایاتى است که با تهدید بلند خشکسالی مواجه است.

به گفته موصوف، ولایات میدان وردک، لوگر، تخار، پکتیا، نورستان و سرپل در کتگوری دوم؛ و ولایات غزنی، دایکندی، بامیان، کاپیسا، پروان، پنجشیر، کابل، بدخشان، لغمان، کنر، ننگرهار، پکتیکا و خوست در کتگوری سوم خشکسالی قرار گرفته است.

اين مقام بلند پايه وزارت زراعت همچنان گفته است که در این ولایات، بیش از ۲۰ میلیون مواشی در معرض تهدید کمبود علوفه قرار دارد.

نصیر احمد درانی که امروز به هدف بهره برداری و گذاشتن سنگ تهداب چندین پروژه زراعتی به ارزش ٣٠٠ میلیون افغانی به ولایت هرات سفر کرده است، گفت که به خاطر با ارزش و حیاتی بودن آب، وزارت زراعت تلاش می ورزد که با ایجاد بندها، سربندها و کانال های آب، از هدر رفتن آن جلوگیری کند.


به گفته او، این پروژه ها شامل چندین سربند و کانال آبیاری، فارم تحقیقاتی، فارم های مرغداری، کشمش خانه های معیاری و چندین پروژه دیگر می شود.


وی گفت: «سطح آب همه ساله در حال پایین آمدن است و ما ناگزیرهستیم که آب را مدیریت کنیم و در مورد چگونگی رشد و توسعه محصولات زراعتی توجه داشته باشیم.»


او که از ورود قاچاقی زعفران بی‌ کیفیت ایران به کشور نگرانی می کرد، گفت که این زعفران پس از وارد شدن به کشور به نام زعفران افغانستان به بازارهای جهانی صادر می گردد.


login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر