زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

عبدالله: روابط طالبان با کشورهای دیگر برای مذاکرات بین الافغانی بر قرارشده است

عبدالله: روابط طالبان با کشورهای دیگر برای مذاکرات بین الافغانی بر قرارشده است

author avatar
29 Jul 2018 - 18:38
عبدالله: روابط طالبان با کشورهای دیگر برای مذاکرات بین الافغانی بر قرارشده است
author avatar
29 Jul 2018 - 18:38

کابل (پژواک، ۷ اسد ۹۷): داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت می گوید که روابط طالبان با کشورهای دیگر، به منظور زمینه سازی برای مذاکرات بین الافغانی تامین شده است.

نامبرده این اظهارات را در پایان کنفرانس صدای منبر که توسط لوی څارنوالی علیه فساد اداری برگزارشده بود، ابراز داشت.

داکترعبدالله این کنفرانس را حایز اهمیت عنوان کرد و گفت که علمای دینی، همیشه دربرابر فساد صدا بلند کرده اند؛ اما دراین کنفرانس علما به طور منسجم و موثر صدای شان را بلند نموده اند و بدون شک که نتایج آن نیز مطلوب خواهد بود.

نامبرده علاوه کرد: "شما در پنج کمیته همه موارد را به طور اساسی بررسی کردید که بدون شک بر جامعه و افراد موجود در جامعه اثرگذاراند و ما هم این نتایج را تایید می کنیم."

رییس اجرایی، دراین عرصه بر همکاری و حمایت عالمان دینی تاکید کرد و گفت که همکاری و پشتیبانی علما در راستای مبارزه با فساد اداری، کار حکومت را آسان خواهد ساخت.

داکترعبدالله عبدالله علاوه کرد که مبارزه با فساد اداری، نیاز به مبارزۀ قاطعانه سراسری دارد و دراین راستا عالمان دینی نقش بارز دارند.

نامبرده در اشاره به آتش بس کوتاه مدت  با طالبان در ایام عید، تقبیح دهشت افگنی و حرام دانستن جنگ جاری درافغانستان از سوی کنفرانس کشورهای اسلامی منعقده سعودی، گفت که کنفرانس امروزه مبارزه علیه فساد، با فتوای کنفرانس متذکره ارزش یکسان دارد.

داکترعبدالله عبدالله درمورد روابط  و گفتگوهای طالبان با برخی کشورها گفت این روابط درگذشته نیز برقرار بود و مثمر نیز است؛ اما در رابطه به افغانستان و سرنوشت صلح، افغان ها تصمیم خواهند گرفت.

رییس اجرایی افزود که پیرامون روند صلح، کشورهای خارجی با حکومت افغانستان تماس ها گرفته و برقراری روابط کشورهای خارجی با طالبان نیز به منظور ترغیب به مذاکرات بین الافغانی صورت می گیرد.

دراین اواخرگزارشاتى انتشار یافته که گویا در قطر، میان امریکا و طالبان مذاکرات سری صلح صورت گرفته است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر