زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در حمله انتحاری ننگرهار چهار تن بشمول یک کاندید ولسی جرگه کشته شد

در حمله انتحاری ننگرهار چهار تن بشمول یک کاندید ولسی جرگه کشته شد

author avatar
30 Jul 2018 - 19:04
در حمله انتحاری ننگرهار چهار تن بشمول یک کاندید ولسی جرگه کشته شد
author avatar
30 Jul 2018 - 19:04

جلال آباد (پژواک، ۸ اسد ۹۷): دراثر حمله انتحاری در ولسوالی رودات ولایت ننگرهار به شمول حاجی حیات الله متنفذ قومی و نامزد برای انتخابات ولسی جرگه آینده، چهار تن جان باختند.

عطاءالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار به تاریخ ۸ اسد، به آژانس خبری پژواک گفت که حوالی ساعت شش ونیم عصر امروز در منطقه کمپ کابل برامتداد جاده جلال آباد- تورخم مربوط ولسوالی رودات، موتر حاجی حیات الله متنفذ قومی هدف حمله انتحاری قرار گرفت.

نامبرده علاوه کرد که رویداد متذکره زمانی بوقوع پیوست که حاجی حیات الله از ولسوالی کوت به طرف شهر جلال آباد در حرکت بود که در منطقه کابل کمپ مربوط رودات، انتحارکننده  به وسیله موتربم بر وی حمله نمود.

به قول وی، در این رویداد حاجی حیات الله، دو خواهرزاده اش که محافظ وی بودند و فرزند خواهرازاده اش که راننده موتر بود، جان باخته و یک پسرش سطحی زخم برداشته است.

انعام الله میاخیل سخنگوی ریاست صحت عامه ننگرهار، به پژواک گفت که از محل رویداد دو مجروح به شفاخانه انتقال یافته و وضعیت صحی شان نگران کننده نیست.

مسؤولیت این حمله را تاکنون کس به عهده نگرفته است.

در خبرنامه اى که از سوى ارگ به پژواک رسيده، آمده است که رئيس جمهور غنى ضمن محکوم نمودن این حملۀ با اشاره به شخصیت عالی حاجی حیات خان، خدمات اجتماعی و تلاش های صلح جویانۀ وی را به‌خاطر رفاه و آسایش مردم، قابل قدر دانست.

منبع افزوده است که رئیس جمهور با استناد از فتوای متفقۀ علمای دینی کشور و اعلامیۀ علمای دینی کشورهای اسلامی، کشتن افراد ملکی، بزرگان، علما و زنان را عمل خلاف ارشادات دین مبارک اسلام و حرام عنوان کرد.

منبع مى نويسد که رئیس جمهور غنی با تاکید گفت که دشمنان افغانستان از طریق ترور، وحشت، تشدد و خشونت، ارادۀ مردم ما را به‌خاطر آبادی و پیشرفت، تضعیف نمی توانند.

رئیس جمهور ضمن محکوم نمودن این حملۀ تروریستی، مراتب تسلیت و همدردی خویش را به خانوادۀ حاجی حیات خان و مردم ولایت ننگرهار ابراز داشته و برای فرزند مجروح موصوف، از بارگاه ایزد متعال صحت کامل استدعا کرد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر