زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در شفاخانه ولایتی غور داکتر متخصص ویژۀ اطفال وجود ندارد

در شفاخانه ولایتی غور داکتر متخصص ویژۀ اطفال وجود ندارد

author avatar
30 Jul 2018 - 11:05
در شفاخانه ولایتی غور داکتر متخصص ویژۀ اطفال وجود ندارد
author avatar
30 Jul 2018 - 11:05

فیروزکوه (پژواک، ٨ اسد ٩٧): شماری از باشنده گان غور، با نگرانی از افزایش بیماری اسهال وسوء هاضمه در میان کودکان می گویند که عرضۀ خدمات صحی در شفاخانه ولایتی این ولایت، به صورت درست و اساسی ارایه نمی شود.

این نگرانی ها در حالی از سوی شماری از باشنده گان غور ابراز می شود که روزانه ده ها طفل مصاب به این بیماری ها به شفاخانه مراجعه می کنند.

عزیزالله باشندۀ قریه اوشان ولسوالی شهرک ولایت غور، به اژانس خبرى پژواک گفت که از ده روز به این سو طفلش از اثر بیماری اسهال در شفاخانه دولتی بستر می باشد؛ اما صحتش بهبود نیافته است.

موصوف افزود که مراقبت های صحی در این شفاخانه خیلی پایین است و در حالیکه کودکان به مراقبت بیشتر نیاز دارند، داکتر معالجش روزانه فقط یکبار می آید و به همین دلیل صحت یاب نمی شود.

عبدالحمید دیگر باشنده قریه غالک از مربوطات شهر فیروزکوه مرکزغور نیز از عرضۀ خدمات صحی در این شفاخانه شکایت کرده، گفت: «طفلم را که اسهال است و استفراغ می کند، دو روز می شود که به شفاخانه آورده ام تا تداوی شود؛ اما داکتران به دلیل نبود دوا از من خواسته اند که دوایش را از بیرون تهیه کنم.»

او گفت با آن که دوای طفلش را از بیرون تهیه کرده؛ اما تا به حال خوب نشده است.

آنان میگویند که رسیدگی درست به اطفال شان از سوی داکتران موظف صورت نمی گیرد و ادویه نیز در این شفاخانه وجود ندارد.

داکترمحمد نصیر پارسا سرطبیب شفاخانه ولایتی غور، به آژانس خبری پژواک گفت که روزانه ده ها طفل مصاب به اسهال و سوء هاضمه، به این شفاخانه مراجعه می کنند و روزانه به تعداد بیماران افزوده می شود.

موصوف تاييد کرد که آنان به دلیل نبود داکتر متخصص اطفال، نمی توانند به درستی به اطفال مریض رسیدگی نمایند.

وی گفت: «ازچند سال به این سو، ما با نبود داکترمتخصص اطفال مواجه هستیم؛ وقتی داکتر نباشد واضح است که درست رسیدگی نمی شود و ما در حد توان تلاش می کنیم تا اطفال صحت یاب شوند.»

به گفته او، گرمی هوا، موجودیت ویروس ها، عدم توجه به حفظ الصحه و کم توجهی خانواده ها به صحت اطفال شان، از عوامل افزایش همچو بیماری ها در بین کودکان می باشد.

پارسا از خانواده ها خواست که برای حفظ محیط و ماحول خود و مراقبت از اطفال خویش کوشا باشند؛ تا اطفال شان به امراض گوناگون از جمله اسهال و سوء هاضمه مصاب نشوند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر