زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کميسيون شکايات انتخاباتى شکایت علیه یک نامزد در بغلان را ثبت نمی کند

کميسيون شکايات انتخاباتى شکایت علیه یک نامزد در بغلان را ثبت نمی کند

author avatar
31 Jul 2018 - 15:14
کميسيون شکايات انتخاباتى شکایت علیه یک نامزد در بغلان را ثبت نمی کند
author avatar
31 Jul 2018 - 15:14

 

کابل (پژواک، ٩ اسد ٩٧): سه تن، دلاور ايماق عضو و نامزد انتخابات ولسى جرگه را به حمايت از افراد مسلح که به گفتۀ آنها در قتل ده تن دست دارند، متهم مى کنند و مى خواهند شکايت ثبت کنند؛ اما کميسيون شکايات انتخاباتى شکايت آنها را ثبت نمى کند.

اما ایماق و شخصی به نام قوماندان جبار که سه تن یادشده او را به قتل متهم کرده اند، ادعاهاى يادشده را بى اساس مى دانند و مى گويند که اين اقدام، به هدف دسيسه ساختن عليه ايماق است تا به ولسى جرگه راه نيابد. 

دو مرد و يک زن يادشده که باشنده هاى ولسوالى جلگه ولايت بغلان مى باشند، از بغلان به کابل آمده اند تا شکايت شان را ثبت کنند. آنها از کميسيون شکايات انتخاباتى خواستند تا ايماق، از فهرست نامزدان ولسى جرگه حذف گردد.

اين سه تن در مقابل کمیسیون شکایات انتخاباتی در کابل؛ يک، يک عکس وابستگان شان را با خود حمل مى کردند و ادعا داشتند که قوماندان جبار، ده تن از باشنده هاى جلگه به شمول سه تنى که آنان عکس شان را حمل مى کنند، به قتل رسانده و ايماق از جبار حمايت مى کند.   

حاجی حبیب يک تن از اعتراض کننده گان گفت که نزديکان هفت تن ديگرى که از سوى ايماق کشته شده اند، به دليلى که پول نداشتند، نتوانستند به کابل بيايند؛ اما آنها مى خواهند به نماينده گى از آنان نيز شکايت در کميسيون شکايات انتخاباتى ثبت کنند. 

به گفته او اين سه تن، به دليلى به نماینده گی از شماری فامیل های قربانیان به کابل آمده اند که در ادارات دولتی در بغلان، به شکایت آنها رسیده گی نشده است.

حاجى حبيب مدعى است که دو پسرش که يکى آنها عبدالرحيم نام داشت و آمر اوپراسیون قوماندانى امنيه ولسوالی جلگه بغلان نیز بود، از سوی" قوماندان جبار" محافظ و فرد وابسته به دلاور ایماق به قتل رسیده است.

وی گفت که قوماندان جبار، از حمایت ایماق برخوردار است و به شکايت بستگان کسانی که از سوی جبار به قتل رسیده اند در ادارات محلی توجه نمی شود؛ زیرا که ایماق از نفوذ قابل ملاحظه ای برخوردار می باشد.

خانمى که عکس پسرش (اسلام الدين) را با خود حمل مى کرد، گفت: «ما از جای بسیار دور آمده ایم که صدای ما شنیده شود، در بغلان کسی صدای ما را نشنید، به بسیار بی چاره گی اسلام الدین را کلان کرده بودم؛ اما از سوی جبار به قتل رسید.»

آنها خواهان رسیده گی به قضاياى کسانى شدند که به گفتۀ آنها از سوى جبار کشته شده اند.  

اين سه تن، خواستند شکايات شان را به کمیسیون شکایات انتخاباتی بسپارند؛ اما کمیسیون از پذیرفتن آن ابا ورزید و گفت که زمان درج شکایت انتخاباتى به پایان رسیده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر