زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

باشندگان دایکندی از کندی روند کار ساختمان شفاخانه یکصد بستر این ولایت شاکی اند

باشندگان دایکندی از کندی روند کار ساختمان شفاخانه یکصد بستر این ولایت شاکی اند

author avatar
1 Aug 2018 - 13:56
باشندگان دایکندی از کندی روند کار ساختمان شفاخانه یکصد بستر این ولایت شاکی اند
author avatar
1 Aug 2018 - 13:56

نیلی (پژواک، ١٠ اسد ۹۷): شماری از باشندگان دایکندی، با انتقاد از کُندی روند کار ساخت شفاخانه صد بستر این ولایت می گویند با آن که سنگ تهداب ساختمان این شفاخانه، حدود چهار سال قبل گذاشته شده؛ اما تاکنون تکمیل نگرديده است.

بر اساس یک گزارش؛ سنگ تهداب شفاخانه یکصد بستر دایکندی، حدود چهارسال قبل در حالی به مساحت ٤٥ جریب زمین با هزینه ٣٥٢ میلیون افغانی از بودجه دولت افغانستان گذاشته شد که قرار بود، یک سال و سه ماه  قبل باید به بهره برداری سپرده می شد؛ اما تا به حال تکمیل نشده است.

شماری از باشنده گان شهر نیلی مرکز ولایت دایکندی می گویند با آن که مردم از نبود یک شفاخانه معیاری و مجهز در این ولایت رنج می برند؛ اما کار ساختمان شفاخانه یکصد بستر حدود ٦٠ درصد پیش رفته است.

انور پیمان یک تن از باشنده گان شهر نیلی، با انتقاد از کُندی کار ساخت این شفاخانه، به آژانس خبری پژواک گفت که بارها مردم از کُندی در روند کار این پروژه انتقاد کرده اند؛ اما به این نگرانی ها تا به حال هیچ توجهی نشده است.

موصوف افزود: «گوش شنوا وجود ندارد، هیچ مسئولی در این ولایت صدای مردم را نمی شنوند و شورای ولایتی نیز بیشتر درگیر زدوبندهای سیاسی خود هستند و صدای شان را برای حل این مشکل و تسریع روند کار ساخت شفاخانه که یکی از نیازمندی های اساسی مردم است، بلند نمی کنند.»

شریف الله یک باشنده دیگر شهر نیلی، با اشاره به مشکلات مردم دربخش صحی گفت که در شفاخانه ٢٠ بستر شهری، ظرفیت اندک است؛ به خاطر این مشکل بعضی اوقات در یک بستر دو تا سه مریض می خوابند.

حکمت الله از فعالان مدنی دایکندی، با نگرانی از پیشبرد امور ساختمانی این شفاخانه، به آژانس خبرى پژواک گفت: «مواد تعمیراتی که در این شفاخانه استفاده می شود، غیر معیاری است و حتی در زمان کار به سمنت آن آب زده نمی شود و ممکن این ساختمان زیاد دوام نکند.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر