زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مسئولیت امنیت شهر جلال آباد به سربازان اردوی ملی سپرده شد

مسئولیت امنیت شهر جلال آباد به سربازان اردوی ملی سپرده شد

author avatar
1 Aug 2018 - 13:53
مسئولیت امنیت شهر جلال آباد به سربازان اردوی ملی سپرده شد
author avatar
1 Aug 2018 - 13:53

جلال آباد (پژواک، ۱۰ زمری ۹۷): مسئولان در ننگرهار میگویند که پس از امروز، مسئولیت امنیت شهر جلال آباد، به سربازان اردوی ملی سپرده شده و نیروهای دیگر نیز از آن حمایت خواهند کرد.

آنها می گویند که این تصمیم، پس از حملات تروریستی اخیر در جلال آباد برای  حفاظت از جان مردم گرفته شده است.

طى سال جاری در ننگرهار، حدود ۱۰ حملۀ گروهی صورت گرفته است، که آخرین حملۀ آن دیروز بر ریاست امور مهاجرین بود.

در نتیجه حملۀ دیروزی گروهی داعش که حوالی ساعت ۱۲ چاشت آغاز و تا ۵:15 عصر ادامه داشت، به شمول یک زن، ۱۵ تن کشته شده و ۱۵ تن دیگر به شمول دو زن جراحت برداشته اند.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار، امروز به آژانس خبری پژواک گفت که در اثر رویدادهای امنیتی در جلال آباد مرکز این ولایت، والی ننگرهار با قوماندان قول اردوى ۲۰۱ سیلاب فیصله کرده اند که مسئولیت امنیت شهر جلال آباد را سربازان اردوی ملی میگیرند.

او به حواله از والی ننگرهار، به آژانس خبری پژواک گفت: "به حیث والی و باشندۀ ننگرهار وضعیت کنونی در شهر برای من قابل قبول نیست، به همین هدف به کمک قوماندانی امنیه قول اردو برای شهر جلال آباد تدابیر مشخص گرفته شد، امیدوارم که ما بتوانیم با این تدابیر در امنیت شهر تغيیر قابل مشاهده به میان آوریم."

در همین حال کارشناسان، ضمن سپردن مسئولیت امنیت جلال آباد به نیروهاوی اردوی ملی، می خواهند که عملیات تصفیوی برای از بین بردن افراد مسلح در اینجا انجام شود.

همایون امان کارشناس امور، به پژواک گفت که تنها سپردن امنیت جلال آباد به نیروهای اردوی ملی کفایت نمی کند؛ افراد مسلح در اینجا پناهگاه دارند، باید عملیات تصفیوی انجام شود.

وی افزود: "تمام قطعات باید بیرون شود، خانه به خانه، سرای به سرای، مارکیت به مارکیت و کوچه به کوچه تلاشی آغاز شود، افردا مسلح از ولسوالی به حمله نمی آیند؛ در همین جا موجود هستند."

مردم ملکی نیز خوش اند که امنیت به سربازان اردوی ملی سپرده شد؛ زیرا آنها می گویند که اردوی ملی، یگانه ارگانى است که از صمیم قلب کار می کنند.

عابدالله باشندۀ شهر، به آژانس خبری پژواک گفت، چوک مخابرات که هدۀ موترهاى کابل بود، سربازان اردو درآنجا موظف شده اند، نه در اینجا موترهای لین موجود است و نه به کسی اجازه ایستادشدن را می دهند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر