زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نخستین دور رقابت های انتخابى”بولینگ” در کابل برگزار شد

نخستین دور رقابت های انتخابى”بولینگ” در کابل برگزار شد

author avatar
2 Aug 2018 - 15:16
نخستین دور رقابت های انتخابى”بولینگ” در کابل برگزار شد
author avatar
2 Aug 2018 - 15:16

کابل (پژواک، ۱۱ اسد۹۷): نخستین دور رقابت های رشتۀ ورزشى "بولینگ" به منظور گزینش چهره های برتر و تیم منتخب شهرکابل، امروز برگزار شد.

ادریس فاروقی رئیس فدراسیون بولینگ، به آژآنس خبری پژواک گفت که دراین مسابقات، نخست ۱۰۸ تن خود را نامزد کرده بودند که پس ازارزيابى از سوى کميتۀ گزينش، از میان آنان ۳۲ ورزشکاراز ۴ کلپ  ورزشى بخاطرپيشبرد رقابت ها برگزیده شدند و سرانجام شش تن توانستند به عنوان چهره های برتر انتخاب شوند.

بربنياد معلومات منبع، در پایان این رقابت ها، مُکرم نوری بر سکوی قهرمانی ایستاد، سمیر عزیز در جایگاه دوم قرار گرفت و عظيم الله نیز به مقام سوم دست یافت.

همچنان وى گفت که سه ورزشکار ديگر نيز با کسب عنوان چهره هاى برتر، توانستد به درجه هاى سوم تا ششم قرار بگيرند.

فاروقى درادامۀ صحبت هايش افزود که بیش از هشت ماه، از ایجاد فدراسیون "بولینگ" میگذرد؛ اما دیده می شود که جوانان زیاد علاقه مند این ورزش اند؛ بخاطر رشد و تشویق جوانان به این رشته، درآيندۀ نزديک رقابت های مختلف را در مرکز و ولایات در کتگوری های مختلف راه اندازی خواهند کرد.

وی همچنان خاطر نشان ساخت که قرار است در هفته آینده، مسابقات بانوان درهمين رشتۀ ورزشى بخاطر گزینش تیم ملی بانوان برگزار گردد.

درعين حال، حفیظ الله ولی رحیمی رئیس تربیت بدنی و ورزش گفت که بولینگ، یک ورزش جدید در کشور است و نیاز است که برای توسعۀ آن، به صورت جدی توجه شود.

او گفت که هر چند از ایجاد این فدراسیون زمان کم می گذرد؛ اما علاقه مندان این ورزش با گذشت هر روز در حال رشد است.

وی از تاجران و سرمایه گذاران درکشور خواست تا برای ایجاد میدان های بازی در این رشته و سایر رشته هاى ورزشی سرمایه گذاری کنند.

او گفت که رياست تربیت بدنی و ورزش و کمیته ملی المپیک، حاضراست که اين افراد را در قسمت تدارک زمین و دیگر سهولت ها براى ايجاد ميدان هاى ورزشى کمک کند.

عبدالهادی یکتن از ورزشکاران رشتۀ بولينگ به پژواک گفت: "جای افتخار است که اولین بار مسابقات بولینگ برگزار می شود و آرزو می کنم تا بتوانم مقام خوبی را به دست بیاورم."

او افزود که برگزاری چنین رقابت ها با وجود هزینه بار بودن این رشتۀ ورزشی، ورزشکاران را تشویق می کند تا بیشتر تمرین کنند و بتواند درخشش خوبی درمسابقات داخلی وخارجی داشته باشند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر