زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

چین برای آسیب دیدگان خشکسالی و سیلابهای اخیر در افغانستان، کمک ميکند

چین برای آسیب دیدگان خشکسالی و سیلابهای اخیر در افغانستان، کمک ميکند

author avatar
2 Aug 2018 - 17:25
چین برای آسیب دیدگان خشکسالی و سیلابهای اخیر در افغانستان، کمک ميکند
author avatar
2 Aug 2018 - 17:25

کابل(پژواک،۱۱اسد۹۷): سفیر چین در افغانستان می گوید که کشورش آماده است تا برای آسیب دیدگان خشکسالی و سیلاب های اخیر در افغانستان، همکاری لازم نماید.

اين در حاليست که چندی قبل مقام های وزارت زراعت گفته اند که ۱۵ولایت کشور در تهدید شدید خشکسالی قرار دارد و ٢٠ ميليون راس مواشى با کمبود علوفه مواجه اند.

بگفتۀ مسئولان اين وزارت جوزجان، بادغیس، فاریاب، غور، ارزگان، زابل، کندهار، هلمند، سمنگان، بلخ، بغلان، کندز، هرات، فراه و نیمروز از جمله ولایاتى است که با تهدید بلند خشکسالی مواجه است.

افزون برآن، ولایات میدان وردک، لوگر، تخار، پکتیا، نورستان و سرپل در کتگوری دوم و ولایات غزنی، دایکندی، بامیان، کاپیسا، پروان، پنجشیر، کابل، بدخشان، لغمان، کنر، ننگرهار، پکتیکا و خوست در کتگوری سوم خشکسالی قرار گرفته است.

در خبرنامه  دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری  که به آژانس خبری پژواک مواصلت ورزیده، آمده است که رئیس‌جمهور محمداشرف غنی  قبل از ظهر امروز با لیو جین سونگ سفیر چین در ارگ دیدار کرد.

سفیر چین در کابل گفت که  کشورش آماده است تا در خصوص کمک مالی و مواد خوراکی به آسیب‌دیدگان خشکسالی و سیلاب  افغانستان، همکاری نماید.

 همچنان  وی افزود که کشور چین در نظر دارد تا در قسمت ارتقای دانش و ظرفیت تخنیکی وزارت ها و ادارات مربوطه نیز  همکاری کند.

موصوف ضمن آمادگی از پروسه صلح افغانستان گفت که کشورش  از آتش‌بس و مذاکرات بین‌الافغانی به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت قاطع می‌کند.

وی خاطرنشان کرد که چین تلاش می‌نماید تا در خصوص امنیت، ثبات و پیشرفت منطقه، نقش فعال داشته باشد.

از سویی هم رئیس‌جمهور غنی، از کمک و همکاری های چین به افغانستان و قدردانی کرد  ونقش چین را در ثبات و پیشرفت منطقه مهم دانست.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر