زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

یک کارگاه آموزشی شش ماهه در بدخشان راه اندازی شد

یک کارگاه آموزشی شش ماهه در بدخشان راه اندازی شد

author avatar
2 Aug 2018 - 12:07
یک کارگاه آموزشی شش ماهه در بدخشان راه اندازی شد
author avatar
2 Aug 2018 - 12:07

فیض آباد(پژواک، ١١ اسد ٩٧): موسسه "جی آی زید" (GIZ)آلمان، به هدف ارتقای ظرفیت فارغان پوهنځی های حقوق و شرعیات، یک برنامۀ آموزشی شش ماهه را در بدخشان راه اندازی نمود.

احمدضیا رحمانی مسِول برنامه حاکمیت قانون موسسه یادشده، به آژانس خبری پژواک گفت که این برنامه برای فارغان پوهنځی های حقوق و شرعیات ولایت بدخشان، به هدف کسب مهارت های بیشتر راه اندازی شده است.

موصوف افزود: «برای شمولیت در این برنامه شش ماهه آموزشی، ۵۵ تن اعم از دختران و پسران شرکت کردند که از این میان، ٣٠ تن پس از اخذ یک آزمون موفق به راهیابی به این برنامه شدند.»

به گفته او، فارغان پوهنځی های حقوق و شرعیات جهت کسب مهارت های مسلکی، از طریق این برنامه به ادارات عدلی و قضایی معرفی می شوند و بعد از گذشت شش ماه از سوی کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی تصدیقنامه یکساله تجربه کاری داده خواهد شد.

وی علاوه کرد که درجریان شش ماه برنامه کارآموزی برای دانش آموزان، یک مقدار مدد معاش نیز در نظر گرفته شده است.

عبدالخبیر فارغ پوهنځی شرعیات پوهنتون بدخشان که موفق به راه یافتن در این برنامه شده است، گفت: «این برنامه برای ما کمک خواهد نمود تا مهارت مسلکی مان را ارتقا ببخشیم و نبود تجربه کاری یک مشکل عمده برای ما بود.»

موصوف افزود که با اخذ تصدیقنامه یکساله تجربه کاری از کمیسیون مستقل اصلاحات اداری، به راحتی می توانند جذب نهادهای عدلی و قضایی شوند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر