زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

۹ پروژه زیربنایی در سمنگان به بهره برداری سپرده شد

۹ پروژه زیربنایی در سمنگان به بهره برداری سپرده شد

author avatar
2 Aug 2018 - 15:38
۹ پروژه زیربنایی در سمنگان به بهره برداری سپرده شد
author avatar
2 Aug 2018 - 15:38

ایبک(پژواک،۱۱اسد۹۷): مقام های محلی ولایت سمنگان، از تکمیل کار ساخت ۹ پروژه زیربنایی به ارزش بیش از یک میلیون دالر در این ولایت خبر داده می گویند که از مزاياى این پروژه ها ۶۲ هزار تن مستفید شدند.

این پروژه ها، امروز پنجشنبه با حضور وزرای اقتصاد، صحت عامه، تحصیلات عالی، سرکنسل کشور هند مقیم مزارشریف، مقامات محلی و بزرگان قومی در ولایت سمنگان افتتاح و به بهرده برداری سپرده شد.

عبداللطیف ابراهیمی والی سمنگان، در محفل افتتاحیه این پرژوه ها از کمک های کشورهندوستان در بخش بازسازی این ولایت ابراز قدرانی نموده گفت که در حال حاضر، یک سلسله مشکلات در بخش کمبود تعمیرات مکاتب، نبود آب آشامیدنی و بند آبگردان در این ولایت وجود دارد.

موصوف، از کشور هندوستان همچنان خواست که در قسمت حل مشکلات یاد شده مقام های محلی ولایت سمنگان را همکاری نمایند تا مشکل مردم از این ناحیه مرفوع گردد.

در همین حال، مصطفی مستور وزیر اقتصاد کشور که به هدف افتتاح این پروژه ها به ولایت سمنگان سفر نموده است گفت که پروژه های افتتاح شده، شامل اعمار تعمیر لیلیه اناثیه موسسه تحصیلات عالی، مکتب انستیتيوت تخنیکی و مسلکی معارف و تعمیر لیسه بی بی فاطمه قریه تخت رستم می باشند.

همچنان وی اضافه کرد که  اعمار پنج باب کلینیک صحی، به خاطر رفع مشکلات مردم ولایت سمنگان  نیز شامل این پروژه ها است.

وزیر اقتصاد، درادامه افزود که این پروژه های زیربنایی، در مدت یکسال گذشته به ارزش یک میلیون و ۵۸۰ هزار دالر امریکایی، به همکارى مالى کشور هندوستان ساخته شده است.

مستور علاوه کرد که در حال حاضر، کا راعمار چهار پروژه زیربنایی در ولایت سمنگان جریان دارد و پنج پروژه دیگر، تحت مراحل تدارکاتی نیز قرار دارد که در مجموع، هزینۀ آن دو میلیون دالر می باشد.

از سویی هم داکتر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه، ضمن وعده برای مردم سمنگان گفت که این وزارت در نظر دارد تا درآیندۀ نزديک، یک شفاخانۀ دو صد بستر ولایتی را برای رفع مشکلات مردم این ولایت اعمار کند.

قابل یاد آوریست که در این مراسم، شفاخانه ولایتی سمنگان به نام شهید داکتر کرام الدین وکیل زاده نيز مسمی گردید.

گفتنی است که حدود یکماه پیش، داکتر کرام الدین وکیل زاده آمر شفاخانه ولایتی سمنگان، در نتیجه انفجار ماین در این ولایت جان باخت.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر