زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بلخی: قاچاق انسان، هر روز برای افغان ها فاجعه خلق می کند

بلخی: قاچاق انسان، هر روز برای افغان ها فاجعه خلق می کند

author avatar
4 Aug 2018 - 15:01
بلخی: قاچاق انسان، هر روز برای افغان ها فاجعه خلق می کند
author avatar
4 Aug 2018 - 15:01

کابل (پژواک، ١٣ اسد٩٧): وزير مهاجرين و عودت کنندگان کشور ميگويد که قاچاق انسان، هر روز برای افغانها فاجعه خلق می کند و خانواده ها را با عذاب روحی دچار ساخته است.

اين مقام بلند پايۀ حکومت، اين مطلب را در نشستى که به مناسبت “روز جهانى مبارزه عليه قاچاق انسانى”، امروز به ابتکار معینیت جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ برگزارگرديد، بيان کرد.

سید حسین عالم بلخی وزیر مهاجرین و عودت کنندگان، طى صحبتى در اين نشست، قاچاق انسانى را درمطابقت به احکام قوانين نافذۀ کشورجرم پنداشت و گفت: “هر گاه امنیت در کشور تامین باشد< هیچگاه جوانان ما فريب قاچاقبران را که به هدف حصول پول سرنوشت جوانا ن را با خطر مواجه می سازد نمی خورند.”

وی از خانواده ها خواست که فرزندان شانرا نگذارند بگونه غیر قانونی سفرکنند و از فرصت هایی که برای آنها مساعد می شود استفاده خوب ببرند.

ازسویى هم کمال سادات معین جوانان وزارت ا طلاعات وفرهنگ سخنران دوم اين نشست فقر، نا امنى و بيکارى را بزرگترين عوامل قاچاق انسانى درافغانستان خواند.

وى همچنان درادامۀ صحبت هايش دراين نشست ازخانواده ها خواست که به اعضاى خانواده بويژه نوجوانان آگاهى دهند تافريب قاچاق چيان را نخورند.

سادات ، آگاهى دهى دراين راستابه خانواده ها را يک نيازاساسى خواند وافزود اگروزارت هاى عودت مهاجرين ، حج واوقاف، معارف، تحصيلات عالى واطلاعات وفرهنگ درهمکارى با نهاد هاى ملى وبين المللى، استراتيژى واحدى را رويدست نگيرند احتمال دارد شمارى از هموطنان بخصوص جوانان ونوجوانان کشور، قربانى اهداف قاچاقچيان گردند .

وی گفت که گسترش قاچاق انسانی جوانب ملی، منطقوی و فرا منطقوی دارد و مبارزه علیه آن نه تنها به سطح ملی، بلکه به سطح جهانی نیاز به همکاری دارد و راه هایی مدنظر گرفته شود تا از طریق آن باندهای قاچاق انسان از بین برده شود.

۳۰ جولای مصادف به روزجهانی مبارزه علیه قاچاق انسانی مى باشد.

اين درحاليست که شبکه مبارزه علیه قاچاق انسانی در افغانستان،  هفته گذشته طى نشستى گفته است که  پالیسی موجود درراستاى مبارزه عليه قاچاق انسانى، به سطح جهان و قانون انفاذ شده در افغانستان پیرامون قاچاق انسانی باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.

منبع نگاشته است که در سال ۱۳۹۵ قانون جدید مبارزه علیه قاچاق انسان تنفیذ شد؛ اما مشکلات دارد و باید تجدید نظر بر آن صورت گیرد.

قرار گزارش وزارت امور خارجه امریکا، افغانستان در عرصه قاچاق انسانى، در سال ۲۰۱۶ بر اساس نظارت در درجه دوم قرار داشت؛ اما در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بدون نظارت در درجه دوم قرار دارد.

به اساس اعلامیه شبکه متذکره، گزارشی که توسط وزارت خارجه امریکا در مورد قاچاق انسانی در افغانستان پخش گردیده، می نگارد که از برج اپریل سال ۲۰۱۷ الی برج جون همان سال، از جذب ۷۹ تن زیرسن در صفوف نیروهای امنیتی جلوگیری به عمل آمده است، سال گذشته ۱۳۲ تن به اتهام ۷۳ مورد آزار جنسی و استفاده سوء، پنج تن به اتهام قاچاق انسانی بازداشت شده اند؛ اما این رقم در گزارش دیگر، به ۱۰۳تن تنزیل نموده است و میزان آزار و اذیت جنسی نیز به ۶۳تن کاهش یافته است.

Visits: 1

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر