زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

معلولین دایکندی: به حقوق اولیه دسترسی نداريم

معلولین دایکندی: به حقوق اولیه دسترسی نداريم

author avatar
4 Aug 2018 - 13:38
معلولین دایکندی: به حقوق اولیه دسترسی نداريم
author avatar
4 Aug 2018 - 13:38

نيلى (پژواک، ١٣ اسد٩٧): شماری از افراد داراى معلوليت و يکتعداد از خانواده های شهدا، در اعتراض به آنچه که بى توجهى حکومت محلى و عدم پرداخت حقوق شان خواندند، امروز در شهر نیلی راهپیمایی کردند.

اين افراد که شمار آنها به ده ها تن ميرسيد، خواستار رسيدگى عاجل به مشکلات شان گرديدند.

معترضين مدعى بودند که درآن ولايت ١٥هزار فرد دارای معلولیت وجود دارند؛ اما هيچ يک آنها به شکل شايد وبايد، به حقوق اولیه شان  دسترسى ندارند.

محمد دانش مسئول انجمن رُشد افراد داراى معلوليت در دايکندى، به آژانس خبرى پژواک گفت که هنوزهم اکثریت افراد دارای معلوليت دراين ولايت، نه تنها از معاش که رياست کار و امور اجتماعى، شهدا و معلولين بايد پرداخت کند محروم اند بلکه ازهيچ امتیاز ديگر مستفید  نيستند.

آنها همچنان افزودند که برخی افراد دارای معلولیت که ثبت و راجستر شده ریاست شهدا ومعلولین این ولایت مى باشند، امتيازات سالانه شان از١٣٩٥ تاکنون به بهانه های مختلف پرداخت نشده وهيچ فرد مسئول دراين مورد، حاضر به ارايه پاسخ نمى باشد.

افزون برآن آنها گفتند که برعلاوه امتيازات، رياست شهدا ومعلولين دايکندى، اصلا حاضرنيستند که براى افراد داراى معلوليت جواز کار بدهند.

 روح الله عالمی زاده یکی از این معترضین به پژواک گفت: "مطابق قانون بايد سه درصد سهمیه در استخدام کارمندان دولتی برای افرادى داراى معلوليت اختصاص داده شود؛ اما در ولایت دایکندی نه تنها این مورد کاملا نقض شده، بلکه برای آنعده از معلولین واجد شرائط جواز کار هم داده نمی شود.

 آنان گفتند که اکثر معلولین وخانواده های شهدا در این ولایت، در وضعیت بدى اقتصادی به سر می برند که نيازمند توجه جدى از سوى حکومت محلى ومرکزى مى باشند.

معترضین با صدورقطعنامه ای، خواهان توزیع سرپناه برای خانواد های شهدا و افراد دارای معلولیت، فراهم نمودن زمینۀ تعلیم وتحصیل رایگان و ایجاد مراکز بازتوانی برای معلولین شده اند.

افراد داراى معلوليت و برخى اعضاى خانوادهاى شهدا در دايکندى، درحالى حکومت محلى را به کم توجهى نسبت به اين افراد متهم ساختند که مسئولین ریاست کار، امور اجتماعی، شهدا ومعلولین دراين ولايت گفتند که معاشات افراد داراى معلوليت وخانواده های شهدا، در سال جاری پرداخت شده؛ اما معاشات سال ١٣٩٥  قرار است پس از ختم پروسه بايومتريک اين افراد پرداخت گردد .

حسین زاده سرپرست  اين ریاست گفت: "به اساس مکتوب وزارت کار، تا زمانیکه افراد دارای معلولیت و خانواده های شهدا بایومتریک نشوند معاش شان پرداخت نمی گردد، که در پیوند به این مکتوب، کارهای اداری لازم جهت بایومتریک آنان انجام شده و تاهنوز امکانات بایومتریک به این ریاست نیامده است."

به گفته او، انتظار میرود در زمستان پیش رو، روند بایومتریک این افراد آغاز شود وپس ازختم اين برنامه، معاشات باقی مانده توزیع خواهدشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر