زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

منبع: طالبان پیش از گفتگو با امریکا به دفتر قطر مسئول جدید تعیین می کنند

منبع: طالبان پیش از گفتگو با امریکا به دفتر قطر مسئول جدید تعیین می کنند

author avatar
4 Aug 2018 - 16:00
منبع: طالبان پیش از گفتگو با امریکا به دفتر قطر مسئول جدید تعیین می کنند
author avatar
4 Aug 2018 - 16:00

کابل (پژواک، ۱۳اسد ۹۷): منابع نزدیک به طالبان می گویند که قبل از مذاکرات با امریکا، آنها در صدد تقرر مسئول جدید برای دفتر قطر اند.

یک منبع نزدیک به طالبان که از ابراز نامش ابا می ورزید، به تاریخ ۱۳ اسد به آژانس خبری پژواک گفت که ملاهیبت الله رهبر طالبان بعد از دریافت برخی شکایات در مورد طالبان مستقر درقطر، هیئت سه نفری به رهبری مولوی شیخ خالد را به دوحه اعزام نموده بود.

منبع علاوه کرده است که برای رهبری جدید دفترقطر؛ ملا امیرخان متقی، ملارحمت الله کاکازاده، ملاحمدالله نعمانی، مولوى قدرت الله جمال، ملا سلام ضعیف و برخی دیگر درنظرگرفته شده اند.

به اساس معلومات منابع، هیئت متذکره بعدازسفر به دوحه دریافتند که عباس ستانکزی و جان آغا زاهد اعضای دفترقطر، بدون مشوره سطح رهبری درامارات متحده و سعودی با نمایندگان حکومت افغانستان دیدار نموده اند.

منبع متذکرۀ نزدیک به طالبان گفته است که درملاقات های متذکره، معصوم ستانکزی رییس عمومی امنیت ملی و محمدحنیف اتمر مشاور امنیت ملی حضور داشتند.

منبع افزوده است که ملاعباس به تخطی ها و نافرمانی های دیگر نیز متهم است.

همچنان عباس ستانکزی مسئول دفترقطر، با وجود تقاضاهای مکرر دولت قطر وطالبان، خانواده خود را از امارات به دوحه انتقال نمی دهد، که این کار باعث ایجاد فاصله میان دفتر طالبان و کشور میزبان شده است.

شایان ذکراست که به شمول امارات و سعودی، روابط برخی کشورها با قطر تیره شده است.

یک منبع طالبان درکویته گفت که عباس ستانکزی تلاش ورزیده بود تا برخی سران طالبان مستقر در قطر را به عربستان سعودی انتقال دهند وسبب فلج شدن دفترقطر شوند.

به اساس معلومات منبع، بر عباس ستانکزی برخی اتهامات و انتقادات دیگر نیز موجود است که باعث ایجاد فاصله وی با سطح رهبری شده است.

منبع گفته است که به سبب همین کشمکش ها، سعودی و امارات قصد دارند تا دفترسیاسی طالبان را به دبی یا جده انتقال دهند.

منبع متذکره علاوه کرده که هیئت اعزامی به دوحه پایتخت قطر، از رهبر طالبان خواسته که مسئول جدید را برای دفتر مذکور تعیین نماید.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر