زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“هيچ تهديدی براى تطبيق واکسين پوليو درهرات موجود نيست”

“هيچ تهديدی براى تطبيق واکسين پوليو درهرات موجود نيست”

author avatar
5 Aug 2018 - 17:32
“هيچ تهديدی براى تطبيق واکسين پوليو درهرات موجود نيست”
author avatar
5 Aug 2018 - 17:32

هرات (پژواک،١٤ اسد ٩٧): مقام‌ های محلی در هرات، در مراسم آغازکمپاین فلج اطفال درهرات اطمینان دادند که هیچ گونه خطری، کارمندان تطبیق کنندۀ واکسین فلج اطفال را در شهر و ولسوالی‌ های این ولایت تهدید نمی ‌کند.

کمپاين سراسرى واکسين فلج اطفال، قرار است فردا آغازگردد.

محی الدین نوری معاون مالی و اداری ولایت هرات گفت که به تمام ولسوالان این ولایت هدایت داده شده تا با همکاران صحی در راستای تطبیق واکسین فلج اطفال همکاری نمایند.

موصوف افزود: «هرچند نگرانی هايی از انتقال ویروس پولیو به وسیلۀ مهاجرین یا بی جاشده گان داخلی به هرات وجود دارد؛ اما تیم های صحی به مناطق مهاجرنشین و کمپ ها همواره نظارت داشته و این واکسین را تطبیق کرده اند.»

عبدالحکیم تمنا رییس صحت عامه هرات، در این مراسم گفت که در این دور کمپاین خزانی، بیش از ٦٥١ هزار کودک زیر پنج سال واکسین و برای بیش از ٥٨٠ هزار کودک شش تا یک سال، کپسول های ویتامین «آ» داده می شود.

وی افزود که در مدت سه روز، تیم های صحی خانه به خانه  می روند و پس از سه روز، یک روز دیگر دوباره تمام خانه ها چک می شود تا کودکی از واکسین باز نمانده باشد.

او تاکید کرد که برای جلوگیری از انتقال مرض فلج اطفال توسط مهاجرین یا بیجا شده گان داخلی، هنگامی که آن ها وارد هرات می شوند، واکسین می گردند.

از سويی هم امین الله امرخیل قومندان امنیه هرات تعهد سپرد که در راستای تامین امنیت رضاکاران صحی در این ولایت تلاش خواهد کرد، تا کارزار واکسین فلج اطفال به گونه‌ مناسب تطبیق شود.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر