زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

افغانستان و چین از طریق فایبر نوری با هم وصل می‌شوند

author avatar
7 Aug 2018 - 08:43
author avatar
7 Aug 2018 - 08:43

قرارداد پروژه سروی تمدید فایبر نوری دهلیز واخان از(بروغیل الی مرز چین) وزارت مخابرات و تکنالوژِی معلوماتی با چینا تیلی کام در یکصدو پنجاه و نهمین جلسۀ هفته وار کمیسیون تدارکات ملی تحت ریاست جلالتمأب محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شام دیروز یکشنبه ۱۴ اسد ۱۳۹۷ در ارگ ریاست جمهوری برگزار گردیده بود، منظور گردید.

با عملی شدن این پروژه افغانستان از نیازمندی به دیگر کشور ها در بخش تهیه انترنت رهایی پیدا نموده و نقش اساسی دراحداث جاده دیجیتل راه ابریشم خواهد داشت، با تطبیق آن از مسیر تاریخی راه ابریشم نه تنها افغانستان با اروپا و کشورهای مختلف آسیایی وصل می شود، بلکه می تواند میان پاکستان، هند، ایران، ازبکستان، چین، تاجکستان و ترکمنستان در بخش مخابرات نقش چهار راه دیجتلی را ایفا نماید و در عین حال در کاهش قیمت ها و افزایش کیفیت خدمات انترنتی تغییرات قابل ملاحظۀ بمیان می آید.

بر اساس این قرارداد،  ۱۱۷ کیلومتر ساحه سروی گردیده و در حدود دوماه را دربر می گیرد که هزینۀ آن ازکمک های بلا عوض بانک جهانی در بخش انکشاف سکتور مخابرات تمویل می گردد. 

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان متعهد است که با وسعت شبکه فایبر نوری در کشور، به هموطنان عزیز خدمات مخابراتی و انترنتی با کیفیت توأم با قیمت ارزان فراهم نماید.

 

 

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر