زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“فعالیت طالبان در ولسوالیهای ماورای کوکچۀ تخار گسترش يافته است”

“فعالیت طالبان در ولسوالیهای ماورای کوکچۀ تخار گسترش يافته است”

author avatar
7 Aug 2018 - 16:23
“فعالیت طالبان در ولسوالیهای ماورای کوکچۀ تخار گسترش يافته است”
author avatar
7 Aug 2018 - 16:23

تالقان (پژواک،١٦اسد٩٧): نیروهای های خیزش مردمی در ولسوالی های ماورای کوکچۀ ولايت تخار، از نبود تجهیزات شکایت دارند و می گويند که در مناطق شان، فعالیت هاى طالبان گسترش يافته است.

به گفته آنان تنها مراکز ولسوالی های درقد، ینگی قلعه، دشت قلعه و خواجه بهاوالدین، در اداره حکومت است و دیگر تمامی بخش هاى این چهار ولسوالی، از سوی طالبان اداره میشود.

ملک تاتار قوماندان عمومى خیزش های مردمی در ولسوالی های ماورای کوکچه، امروز به آژانس خبرى پژواک گفت که تحرکات طالبان، در چهار ولسوالی اين منطقه افزايش يافته است.

وى گفت: "طالبان تا یک کیلومتری مراکز ولسوالی ها فعالیت دارند و حکومت هیچ اقدام در زمینه نکرده و این خیزش هاى مردمى با دست خالى نميتوانند در مقابل طالبان جنگ کنند."

همچنان موسی يکى از سرگروپان خیزش مردمی نیز از نبود امکانات شکایت نموده و هشدار داد که اگر کمک به آنها نشوند، این ولسوالی ها سقوط خواهند کرد.

وى گفت: "دولت تا هنوز برای ما هیچ تجهیزات و امکانات نداده، اين کمى امنيت را هم نیروهای خیزش مردمی گرفته، اگر کمک و حمایت نشوند وضعیت خراب میشود."

در همين حال، حاجى یوسف باشنده ولسوالی ینگی قلعه نیز وضعیت امنیتی را نگران کننده خواند و گفت که حکومت بايد عمليات گسترده را راه اندازى کند.

حاجی یوسف افزود: "ما شب و روز نا ارام هستیم، اگر عملیات نشود همین ولسوالی ینگی قلعه سقوط خواهد کرد."

اما از سوى ديگر، نظام الدین غوری آمر امنیت قوماندانی امنیه ولايت تخار، به پژواک گفت که براى تامين امنيت ولسوالى هاى ماوراى کوکچه، عنقريب عمليات راه اندازى مى شود.

وى علاوه کرد: "عملیات در ماورای کوکچه آغاز مى شود، و به مردم اطمينان میدهيم که وضعیت خوب وبهتر میشود."

این نگرانی ها در حالی از سوی مردم و خیزش های مردمى ابراز میشود که از یک هفته بدینسو، طالبان مسیرهاى ینگی قلعه–خواجه بهاءالدین و دشت قلعه– خواجه بهاءالدین را به روى رفت و آمد کارمندان حکومتى بسته اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر