زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

قیود بر گشت و گذار موترسایکل ها در ننگرهار باعث میلیونها افغانی خسارۀ مردم شده است

قیود بر گشت و گذار موترسایکل ها در ننگرهار باعث میلیونها افغانی خسارۀ مردم شده است

author avatar
7 Aug 2018 - 13:46
قیود بر گشت و گذار موترسایکل ها در ننگرهار باعث میلیونها افغانی خسارۀ مردم شده است
author avatar
7 Aug 2018 - 13:46

 

 

جلال آباد (پژواک، ١٦ اسد ۹۷): تاجران و فروشندگان موترسایکل در ننگرهار میگویند که وضع قیود بر تردد موترسایکل ها در شهر جلال آباد، باعث میلیونها افغانی خساره و بیکار شدن ۱۰ هزار تن شده است.

آنها می گویند که در شهر جلال آباد بیشتر از ۶۰۰ فروشگاه و ترمیم گاه موتر سایکل موجود است که بیشتر از ۱۰ هزار تن در آن مصروف کار اند؛ اما منع تردد موتر سایکل در این شهر افراد یاده شده را بی کار کرده است.

به اساس معلومات دکانداران، به تجارت موترسایکل ها در شهر جلال آباد، ده ها هزار دالر سرمایه گذاری شده؛ اما در حال حاضر کارهای آن متوقف شده است.

فروشندگان و ترمیم کاران موترسایکل می گویند که کم از کم اداره دولتی باید در این شهر به گشت و گذار موترسایکل های یک نفری که دارای اسناد می باشند، اجازه بدهند.

اما ادارۀ دولتی میگوید که این تصمیم را برای حفظ سر و مال مردم گرفته است و تا زمانیکه آنها از این مشکل اطمینان حاصل نکرده باشد در شهر جلال آباد به گشت و گذار موترسایکل ها اجازه نخواهد داد.

محمد صابر اکبری رئیس اتحادیۀ موترسایکل فروشندگان در شهر جلال آباد در مصاحبه با پژواک گفت که در بعضی مناطق شهر، بیشتر از ۶۰۰ فروشگاه و ترمیم گاه موترسایکل موجود بود که ۱۰ هزار نفر در آن مصروف کار بودند.

وی افزود که در این فروشگاه صدها هزار دالر سرمایه گذاری شده و اکنون تمام موترسایکل ها و پرزه هاى آن در فروشگاه بی فایده مانده است.

به اساس معلومات موصوف، طی حدود شش ماه گذشته که این قیود صورت گرفته است دکاندران و تاجران ۱۱ میلیون افغانی خساره کرده اند.

اکبری از حکومت خواست که حد اقل برای موترسایکل هايی که دارای اسناد است به گشت و گذار یک نفری اجازه داده شود؛ زیرا به گفته او آنها به ۹۰۰ موترسایکل جواز گرفته اند که شماری از آن اکنون هم در دکان برای فروش ايستاد است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر