زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تحصن معلمان مکاتب غور وارد سومین روز شد

تحصن معلمان مکاتب غور وارد سومین روز شد

author avatar
8 Aug 2018 - 18:53
تحصن معلمان مکاتب غور وارد سومین روز شد
author avatar
8 Aug 2018 - 18:53

فيروزکوه (پژواک، ١٧ اسد ٩٧): معلمان ١١٣ مکتب در غور، در سومین روز تحصن خویش در برابر مستوفیت آن ولایت، هشدار می دهند تا زمانی که حقوق و امتیازات یک سالۀ شان پرداخته نشود، برای کارمندان مستوفیت اجازه کار نمی دهند.

این معلمان از سه روز به این سو، خیمه های تحصن را در برابر مستوفیت غور بر افراشته اند و به کارمندان آن اجازه کار نمی دهند.

آنان مدعی اند که اداره مستوفیت غور، از یکسال به این سو حقوق و امتیازات شان را که هیچ مانع قانونی ندارد نپرداخته است.

نثار احمد یکتن از معلمین معترض که به نمایندگی از دیگران صحبت می کرد، گفت: «ما یکسال شده معاش نگرفتیم، به بهانه های مختلف ما را معاش نمی دهند و برای ما گفته می شود که مکاتب شما خیالی است و شما طالب هستید؛ اگر واقعا ما طالب هستیم، بیایند دست ما را گرفته به محبس بیندازند و اگر نیستیم چرا معاش ما را نمی دهند.»

او افزود تا زمانی که معاش همین ۵۱۲ معلم پرداخته نشود، دروازه مستوفیت بسته می باشد و برای هیچ یک از کارمندان این اداره اجازه کار داده نخواهد شد.

از سویی هم، خلیل احمد مبارز سرپرست ریاست معارف غور می گوید که کار این مکاتب، کدام مشکل قانونی ندارد و نباید مستوفیت کارشکنی کند.

اما عبدالحمید مومند مستوفی غور، علت اجرا نشدن معاش معلمین این مکاتب را مسدود گزارش دادن این مکاتب از سوی ریاست امنیت ملی غور می داند.

وی گفت: «امنیت ملی به آنان مکتوب داده است که نباید معاشات معلمین ۱۱۳ مکتب اجرا گردد و تا زمانی که امنیت ملی، مکتوب را برای توزیع معاشات معلمین به آنان نفرستد، معاش این معلمین پرداخت نمی ‌شود.»

آژانس خبری پژواک خواست تا در مورد، نظر ریاست امنیت ملی غور را داشته باشد؛ اما مسؤلان این ریاست حاضر به گفتگو نشدند.

سال گذشته، رئیس پیشین امنیت ملی غور ۱۱۳ باب مکتب این ولایت را که شامل ۵۱۲ معلم میشد، به دلایل مختلف مسدود گزارش کرد و از ریاست مستوفیت غور خواست تا زمانی که مشکل این مکاتب حل نگردد، معاش معلمین آن را پرداخت نکند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر