زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در بدخشان حدود ٨ هزار کودک از واکسین فلج اطفال باز مانده اند

در بدخشان حدود ٨ هزار کودک از واکسین فلج اطفال باز مانده اند

author avatar
8 Aug 2018 - 13:14
در بدخشان حدود ٨ هزار کودک از واکسین فلج اطفال باز مانده اند
author avatar
8 Aug 2018 - 13:14

فیض آباد(پژواک، ١٧ اسد ٩٧): مسئولان صحی بدخشان می گویند که به دلیل ناامنی و مخالفت طالبان با تطبیق واکسین فلج اطفال در برخی ولسوالی ها و مناطق تحت کنترول آنان، حدود ٨ هزارطفل از واکسین باز مانده اند.

سید فاروق نصر آمر معافیت کتلوی ریاست صحت عامه بدخشان، به آژانس خبری پژواک گفت که از دو سال به این سو، ناامنی و مخالفت طالبان در ولسوالی های راغستان و کوهستان، قسمتی از ولسوالی های یفتل بالا و جرم، سبب شده تا شماری از کودکان زیر سن پنج سال، از تطبیق واکسین فلج اطفال باز مانند.

موصوف افزود که در دور خزانی کمپاین واکسین فلج اطفال که از دو روز به این سو آغاز شده است، بیش از ۸۲۰۰ کودک واجد شرايط از تطبیق واکسین بازمانده اند.

به گفته او، هرگاه گردش ویروس فلج اطفال در کشور متوقف نشود، ممکن شماری از کودکان به دلیل عدم معافیت در برابر این ویروس، معلول و یا معیوب شوند.

او گفت: «ما از مقام ولایت، ریاست صحت عامه، شورای علما و متنفذین محل می خواهیم امروز که روز سوم کمپاین تطبیق واکسن پولیو است؛ طالبان را قانع سازند تا اجازه بدهند رضاکاران ما به منطقه رفته و اطفال زیر سن پنج سال را واکسن نمایند و تا اواخر امروز، ما منتظر جواب طالبان در آن مناطق هستیم.»

وی علاوه کرد که در نظر است تا در این کمپاین ٢٦٥ هزار طفل زیر سن پنج سال، واکسین فلج اطفال شوند و برای حدود ١٦٠ هزار تن دیگر کپسول های ویتامین (A) داده خواهد شد.

این در حالی است که وزارت صحت عامه از ١٥ اسد ماه روان، در همکاری با اداره یونیسف و سازمان صحی جهان، کمپاین پنج روزه اى را به منظور تحت پوشش قرار دادن حدود ۹،۹ میلیون کودک زیر سن پنج سال در سرتاسر افغانستان راه اندازی نموده است.

در یک خبرنامه وزارت صحت عامه که در اختیار پژواک قرار گرفته، اشاره شده است که در این کمپاین برای ۸،۹ میلیون طفل شش ماهه الی پنج سال، کپسول های ویتامین (A) نیز داده خواهد شد.

اما منبع خاطرنشان می کند که حدود ١،٢ میلیون کودک به دلیل ناامنی در ساحات غیرقابل دسترس، از واکسین باز خواهند ماند.

از آغاز سال میلادی تا به حال، ۱۰ واقعه فلج اطفال رخ داده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر