زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

به پیشواز از ٢٨ اسد سالروز استرداد استقلال کشور، در جوزجان مشاعره برگزار شد

به پیشواز از ٢٨ اسد سالروز استرداد استقلال کشور، در جوزجان مشاعره برگزار شد

author avatar
9 Aug 2018 - 18:18
به پیشواز از ٢٨ اسد سالروز استرداد استقلال کشور، در جوزجان مشاعره برگزار شد
author avatar
9 Aug 2018 - 18:18

شبرغان (پژواک، ١٨ اسد ٩٧): شماری از شاعران و نویسنده گان جوزجان به پیشواز از ٢٨ اسد سالروز استرداد استقلال کشور، مراسم باشکوه مشاعره را در این ولایت راه اندازی کردند.

عظیم الله رحمانیار رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت جوزجان، امروز در این مراسم گفت که راه اندازی چنین برنامه ها در غنامندی امور فرهنگی و ادبی موثر واقع و باعث تحرک هرچه بیشتر شعرا و نویسنده گان می گردد.

موصوف افزود: "این اقدام ما از طرف دست اندرکاران بخش فرهنگی و ادبی مورد استقبال قرار گرفته است و به همین دلیل در نظر داریم تا سلسله برگزاری چنین محافل را ادامه دهیم و ما می خواهیم که چهره های هنری- ادبی که بنابر عوامل مختلف پنهان باقی مانده اند، به مردم معرفی شوند."

به گفته او، در مشاعرۀ که امروز راه اندازی شد، بیش از ١٥٠ تن از شعرا، نویسنده گان، فرهنگیان و قلم بدستان اشتراک کرده اند که اشعار، نوشته ها و مقالات شان را به مناسبت جشن استقلال کشور به خوانش می گیرند.

به باور وی، توجه به این مسئله سبب غنامندی فرهنگ کهن کشور شده در انعکاس آن از یک نسل به نسل دیگر موثر و مُمد واقع می گردد.

در این حال، برخی از شعرا و نویسنده گان شهر شبرغان راه اندازی چنین محافل را در امر بهبود امور فرهنگی موثر خوانده می گویند که به خاطر معرفی آثار هنری و ادبی شان با چالش های زیادی روبرو اند.

سید عبدالرشید منصوری یکی از نویسنده های شهر شبرغان گفت:«بدون شک تدویر برنامه های فرهنگی در اجتماع تاثیرات مثبت خود را بالای روان انسان ها دارد.»

به گفتۀ او، جنگ تحمیلی در کشور بیشتر از هر بخش دیگر جامعه فرهنگی را متضرر ساخته است.

وی علاوه کرد:«بحران جنگ عرصه فعالیت ادبی فرهنگی را بین صنف ادبی محدود ساخته، طوریکه عده یی  کثیری از شاعران و قلم بدستان، به خاطر به دست آوردن لقمه نانی آوار کشورهای دیگر شده اند.»

شفیقه سخا یولچی یکتن از شاعران گفت که راه اندازی برنامه های ادبی - فرهنگی در هر قالبی که باشد، برای حیات فرهنگی نویسندگان و شاعران یک امر حتمی و لازمی است .

او گفت:«ما تعداد زیادی شاعران را در شهر خود داریم که شعر می سرایند، ولی فرصت خوانش شعر و معرفی آثار هنری شان به آن ها میسر نیست.»

به گفته وی، فشارهای اقتصادی چنان زندگی شاعران را در تنگنا قرار داده که آن ها برای چاپ رساله های شعری شان نیز اقدام کرده نمی توانند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر