زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شمارى ازباشندگان جبل السراج يک نامزد احتمالى انتخابات را به قتل متهم نمود

شمارى ازباشندگان جبل السراج يک نامزد احتمالى انتخابات را به قتل متهم نمود

author avatar
9 Aug 2018 - 16:43
شمارى ازباشندگان جبل السراج يک نامزد احتمالى انتخابات را به قتل متهم نمود
author avatar
9 Aug 2018 - 16:43

کابل(پژواک،۱۸اسد۹۷): شمارى ازباشنده هاى ولسوالی جبل السراج ولایت پروان درتجمع مقابل کمیسیون شکایات انتخاباتی غلام حيدرجيلانى نامزد احتمالى انتخابات را متهم به قتل ومجروحيت نموده خواستار حذف نام وى از فهرست نامزدان انتخابات شدند، اما جیلانی این اتهامات را بی اساس میداند.

معترضين که تعداد آنها به ده ها ميرسيد ادعا کردند که غلام حيدر جيلانى نامزد احتمالی انتخابات ولسی جرگه از پروان متهم به قتل و مجروحیت دوباشنده اين ولسوالى در روز اول عید رمضان بوده وبايد نام او از فهرست نامزدان انتخابات ولسی جرگه حذف گردد.

آنها شعار های "مرگ به جیلانی" را سر میدادند و خواهان تامین عدالت درمورد شدند.

عبدالمبدی بایانی یک تن از اعتراض کننده گان در صحبت با آژانس خبری پژواک گفت که غلام حیدر جیلانی نامزد احتمالی انتخابات ولسی جرگه از ولايت پروان درروز اول عيد رمضان عزیزالله نام را به قتل رسانيد وغلام حبیب را شديدا زخمى ساخت .

او افزود :« به هرادارۀ که مراجعه کردیم کسی به داد ما نرسید، حالا در مقابل کمیسیون شکایات انتخاباتی آمدیم تا صدای ما شنیده شود و به قاتل اجازه داده نشود که قانون گذاری کند.»

حمید الله یک تن از اعتراض کننده گان دیگر نیز نظر مشابه داشت و گفت که شخص غلام حیدر جیلانی برادر غلام بهاءالدین جیلانی که فعلا رییس شورای ولایتی پروان است، عزیزالله نام را در حضور مردم با ضرب گلوله از بین برده است.

او می گوید که در تمام ادارات محلی پروان اسناد و مدارک موثق در مورد این قتل وجوددارد اما از اینکه فامیل جیلانی با برخی مقامات حکومتى رابط دارد  تاکنون به این قضیه رسیده گی نشده است.

اعتراض کننده گان هشدار دادند که در صورت عدم توجه به خواست شان به حرکت های مدنی ادامه خواهند داد.

محمد نظری رییس اطلاعات و آگاهی عامه کمیسیون شکایات انتخاباتی در صحبت با آژانس خبری پژواک گفت که به اساس طرزالعمل زمان ثبت شکایات علیه نامزدان به پایان رسیده است اما کمیسیون در صورتی که یک کتله بزرگ مردم شکایت داشته باشند، صدای آنها را مى شنود و اسناد و مدارک آنها در کمیسیون ثبت می شود.

در همین حال غلام حیدر جیلانی نامزد انتخابات ولسی جرگه از ولایت پروان اتهامات وارد شده را بی اساس میداند و می گوید: (عزیزالله نام بعد از ادای نماز عید رمضان به قتل رسیده اما من در همان زمان با ده ها موسفید ديگردرمحلى ديگربا هم نشست داشتيم و حتی در همان مسجد که قتل صورت گرفته بود، من حضور نداشتم.)

او اعتراض کننده گان امروز را به انتقام جویی متهم کرد و گفت:«یک نامزد انتخابات به نام نور احمد سکندری به خاطر داشتن  افراد مسلح غیر مسوول از لست حذف شده و حالا او می خواهد که مانع من شود، امیدوار هستیم که عدالت تامین شود .»

وی می گوید که تمام ادارات محلی این قضیه را بررسی کرده اند و اگر کمیسیون شکایات انتخاباتی خواستار وضاحت باشد می تواند از ادارات یاد شده خواستار ارایه وضاحت شود که آیاد اتهامات اساس دارد یا خیر؟

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر