زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

احزاب و جریان‌های سیاسی به حکومت دو هفته ضرب الاجل دادند

احزاب و جریان‌های سیاسی به حکومت دو هفته ضرب الاجل دادند

author avatar
10 Aug 2018 - 14:53
احزاب و جریان‌های سیاسی به حکومت دو هفته ضرب الاجل دادند
author avatar
10 Aug 2018 - 14:53

کابل (پژواک، ١٩ اسد ٩٧): احزاب  و جريان هاى سياسى، براى اصلاحات در انتخابات و قبولى خواسته هاى شان، به حکومت دو هفته ضرب الاجل دادند.

در يک اعلاميه که از طرف اين جريان، امروز ١٩ اسد منتشر شده، آمده است که آنان امروز در کابل جلسه داير نموده بودند.

در اعلاميه آمده است: "ما به سران حکومت وحدت ملی و کمیسیون‌های انتخاباتی خاطرنشان می‌سازیم که باید تا دو هفته پس از انتشار این اعلامیه، به منظور شفاف‌سازی و تضمین سلامت انتخابات، تدابیر زیر اتخاذ گردد."

۱.  اعلام ثبت بایومتریک رای‌دهندگان و تضمین این امر توسط ارگانهای مسئول و اجرایی کردن این پروسه توسط مراجع فنی قابل اعتبار در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری؛

۲.  تغییر سیستم انتخاباتی در مطابقت با طرح احزاب، جریان‌های سیاسی و شخصیت‌های مهم ملی کشور؛

۳.  زمینه سازی نظارت تاثیرگذار از همه پروسه‌‌های انتخاباتی برای احزاب و نهاد‌های مدنی. 

آنان هشدار داده اند در صورتی که حکومت و کمیسیون انتخابات، برای شفافیت انتخابات به عنوان پروسه ملی، در مدت تعیین شده اقدام نکنند، احزاب، جریان‌های سیاسی و شخصیت‌های ملی افغانستان، برای پاسداشت از قوانین کشور و کلیت نظام مردم سالاری، برای این‌که مانع روند انتخابات فاسد و بحرانزای فعلی گردند، ناگزیراند به گزینه‌های بعدی متوسل ‌شوند.

آنان همچنان از جامعه بین‌المللی تقاضا کرده اند که از خواست مردم افغانستان مبنی بر برگزاری انتخابات عادلانه، شفاف، فراگیر و عاری از تقلب، حمایت و پشتیبانی جدی نمایند تا از هر نوع تقلب مهندسی شده و سازمان‌یافته، جلوگیری به عمل آید.

در اعلاميه آمده است گ ((ما احزاب، ایتلاف‌های سیاسی و شخصیت‌های ملی، در عین حال‌که تاکید بر حفاظت از دست آوردهای هجده سال گذشته می نماییم، مذاکرات بین‌الافغانی را،‌ با همکاری جامعه جهانی و کشورهای منطقه، مناسب‌ترین راه حل برای پایان معضل جنگ در کشور می‌دانیم.))
منبع افزوده، ما همچنان این را یک خلای بزرگ‌ می‌دانیم که تا اکنون یک حرکت ملی و برخاسته از متن مردم، برای دست یابی به صلح عادلانه راه نیفتاده است و ما با اتکا به اجماع بزرگ ملی که شکل داده ایم، با تشکیل «هیئت ملی برای مصالحه» که متشکل است از نمایندگان احزاب، ایتلاف‌های سیاسی، حوزه‌ی مقاومت، شورای ملی و جامعه مدنی؛ آماده‌گی کامل خود را برای آغاز مذاکرات مستقیم ابراز نموده و طی روزهای آینده اسامی کامل اعضای هیئت و طرح و برنامه کاری‌شان را، به همه مردم افغانستان پیشکش ‌می‌نماییم. از حکومت افغانستان و جامعه جهانی در خواست می کنیم که از شکل گیری و برنامه‌های «هیئت ملی برای مصالحه» حمایت همه جانبه و قاطع نمایند و همچنان از تحریک طالبان افغانستان در خواست می نماییم که به این ندای صلح طلبانه‌ی مردم افغانستان، لبیک گویند.

در نشست ياد شده؛ عطاء محمد نور، يونس قانونى، اسماعيل خان، زلمى رسول، محمد محقق، همايون همايون، ظاهر قدير، داکتر انوارالحق احدی، رحمت الله نبيل، بشيراحمد ته ينج از حزب جنبش، و شخصيت هاى ديگر سياسى و وکلاى شوراى ملى اشتراک داشتند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر