زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در جنگ شهر غزنى آنتن رسانه ها حريق گرديده است

در جنگ شهر غزنى آنتن رسانه ها حريق گرديده است

author avatar
10 Aug 2018 - 16:50
در جنگ شهر غزنى آنتن رسانه ها حريق گرديده است
author avatar
10 Aug 2018 - 16:50

 شهر غزنى (پژواک، ١٩ اسد ٩٧): کمیته مصئونیت خبرنگاران افغان ميگويد که آنتن هاى رسانه ها در غزنى توسط طالبان به آتش کشيده شده و در اثر آن، نشرات اکثر رسانه ها در آن ولایت قطع شده است.

طالبان مسلح، شب گذشته از چند طرف بالاى شهر غزنى تهاجم کردند، که تا هنوز در شهر جنگ جريان دارد.

در يک خبرنامه که توسط کمیته مصئونیت خبرنگاران افغان، امروز به نشر رسيده، آمده است که درجریان حملات گروهی طالبان برشهرغزنی، نشرات شمار زیادی از رسانه ها به شمول رادیوتلویزون ملی در آن ولایت قطع گردیده است .

منبع گفته است متاسفانه یک همکاربخش تخنیک تلویزيون ملی به نام محمد داود نيز کشته شده است.

در خبرنامه آمده است نشرات رسانه های غزنی، پس از آن قطع گردید که طالبان هنگام حمله برشهر، به تپه رادیو تلویزيون یورش بردند و شماری از آنتن ها و دستگاه های فرستنده رادیوها و تلویزون ها را که در آنجا نصب بود، به آتش کشیدند و به شمول پنج مسئول امنیتی، همکار تخنیکی رادیوتلویزون ملی را به قتل رسانده اند.

کمیته مصئونیت خبرنگاران افغان درحالیکه از کشتن محمد داود سخت متاثر است، برای وی بهشت برین و برای خانواده اش صبرجمیل استدعا می نماید.

نماینده کمیته مصئونیت خبرنگاران افغان در ولایت غزنی و نیز دفترمرکزی، اوضاع را به گونه دقیق وجدی پیگیری نموده و با خبرنگاران و رسانه های آن ولایت در تماس است؛ درصورت نیاز هرگونه همکاری لازم با خبرنگاران و رسانه های غزنی صورت خواهدگرفت.

کمیته، از مسئولان امنیتی درکابل و نیز ولایت غزنی خواسته است که برای تأمین امنیت رسانه ها وخبرنگاران غزنی، تدابیر جدی را روی دست بگیرند.

کمیته همچنان یادآور شده که حکومت برای اطلاع رسانی درست و به موقع به مردم، باید به اهمیت رسانه ها پی برده و حد اقل توان آنرا داشته باشد تا رادیوتلویزيون ملی را به هدف پخش پیام های مسئولان حکومتی و امنیتی و دادن اطلاعات برای مردم، در چنین حالات فعال نگهدارد.

حبيب الرحمن تاثير خبرنگار راديوآزادى به پژواک گفت که به اثر تخريب آنتن، نشرات اين راديو از صبح امروز بدينسو قطع شده است.

همچنان بشيراحمد کارمند راديوملى در ولايت غزنى گفت که نشرات اين راديو قطع شده و يک کارمند تخنيکى آنان کشته شده است.

محمد عارف نورى سخنگوى والى غزنى نيز اين موضوع را تاييد کرده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر