زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“تغذیه با شیر مادر کودکان را از انواع بیماری ها محافظت می کند”

“تغذیه با شیر مادر کودکان را از انواع بیماری ها محافظت می کند”

author avatar
11 Aug 2018 - 13:42
“تغذیه با شیر مادر کودکان را از انواع بیماری ها محافظت می کند”
author avatar
11 Aug 2018 - 13:42

فیض آباد(پژواک، ٢٠ اسد ٩٧): مسئولان صحی بدخشان می گویند که شماری از خانواده ها به دلیل عدم آگاهی از مزایای شیر مادر و پیروی از رسوم ناپسند، به کودکان شیر نمی دهند، که این امر سبب مصابیت اطفال به سوء تغذی می گردد.

داکتر نوشین گهر کریمی معاون ریاست صحت عامه بدخشان، امروز در مراسم گرامیداشت از هفته جهانی تغذیه با شیر مادر در فیض آباد گفت که ندادن شیر مادر به کودک، یکی از عوامل مصاب شدن کودکان به سوء تغذی می باشد.

موصوف افزود که عدم توجه به این مسئله از سوی خانواده ها از دید کارکنان صحی نگران کننده است و در یک ماه گذشته، دستکم ٤٠ طفل در بدخشان از اثر این مریضی به شفاخانه آورده شده اند.

به گفته او، در حالیکه یکی از عوامل بیماری سوء تغذی در بین کودکان ندادن شیر مادر می باشد؛ اما شماری از مادران به دلیل پیروی از رواج ها وعنعنات ناپسند، به کودکان شان شیر نمی دهند.

وی گفت: «ما از تمام علما و رسانه ها می خواهیم در بخش تغذی کودکان با شیر مادر، خانواده ها و مردم را از طریق منابر و مساجد آگاهی بدهند؛ تا اطفال صحتمند و سالم در جامعه خود داشته باشیم.»

اخترمحمد خیرخواه معاون ولایت درصحبت خود گفت که شعار جهانی امسال «تغذیه با شیر مادر بنیاد زندگی است» است؛ اما برخی خانواده ها به اطفال شان شیر مادر نمی دهند و از شیرهای پودری استفاده می کنند.

داکتر اسدالله نعیمی مسئول سازمان صحی جهان در بدخشان، شیر مادر را قوی ترین واکسین دانست که کودکان را در برابر انواع بیماری ها محافظت می نماید.

به گفته او، درحالیکه شیردهی از سوی مادر باعث ایجاد روابط عاطفی میان کودک و مادر می گردد، شماری از کودکان به صورت نادرست تغذیه می شوند.

حبیب الرحمن حاذق سرطبیب شفاخانه ولایتی فیض آباد، گفت که شیر دادن مادر، باعث جلوگیری از سرطان سینه در بین مادران می شود و در از بین بردن چربی خون، مادر را کمک می کند.

وی علاوه کرد که استفاده از شیر پودری، افزون بر اینکه در رشد فزیکی و ذهنی طفل تاثیر منفی دارد، سبب ایجاد امراض مختلف در نزد کودکان شده و از لحاظ  اقتصادی هم، خانواده ها را ضربه می زند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر