زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“عاملين خشونت عليه زنان بايد در محضرعام به جزاى اعمال شان برسند”

“عاملين خشونت عليه زنان بايد در محضرعام به جزاى اعمال شان برسند”

author avatar
11 Aug 2018 - 17:49
“عاملين خشونت عليه زنان بايد در محضرعام به جزاى اعمال شان برسند”
author avatar
11 Aug 2018 - 17:49

کابل (پژواک، ٢٠ اسد ٩٧): وزير امور زنان افغانستان، از تکرار قضاياى فجيع خشونت عليه زنان در کشور اظهار نگرانى نموده، خواستار مجازات عاملان همچو قضايا در محضر عام گرديد.

دلبر نظری وزیر امور زنان افغانستان، امروز در مراسم افتتاح نشست سه روزه زير نام «سيمینار څارنوالان مبارزه با خشونت عليه زنان و رسيدگى به تخلفات اطفال» که از سوى اداره لوى څارنوالى در کابل راه اندازى شده، گفت که تنها در يک هفته گذشته، سه واقعۀ فجيع خشونت عليه زنان در کشور رخ داده است.

به گفتۀ او، هفتۀ گذشته يک مرد که در شهر کابل به روى خانمش تيزاب پاشيده، يک مرد ديگر که در ولايت پنجشير خانمش را آتش زده و يک ملا امام که یک دختر خُردسالى را از ولایت ننگرهار اختطاف و به کابل انتقال داده بود، شامل این سه قضیه می باشند.

وى افزود: «تکرار اين قضايا واقعا نگران کننده است، خواهشم از بزرگان کشور به خصوص جناب رييس جمهور و جناب لوى څارنوال اين است که بايد عاملين اين قضايا، در محضر عام به جزاى اعمال شان برسند.» 

موصوف گفت که اگر با عاملان قضاياى خشونت برخورد جدى صورت نگيرد، رقم اين چنين قضايا بيشتر افزايش پيدا مى کند.  

نظرى، حضور څارنوالان زن در لوى څارنوالى را مهم خواند و از آنان خواست تا در تامين عدالت و تطبيق يکسان قانون برخورد جدى داشته باشند. 

محمد فرید حمیدی لوی څارنوال کشور در اين مراسم گفت مردى که در کابل به روى خانمش تيزاب پاشيده، همه را شديداُ تکان داده است. او افزود که عامل اين قضيه بازداشت شده است.

او علاوه کرد که براى جلوگيرى از همچو قضايا، در کنار تامين عدالت در نهاد­هاى حکومت، تامين و گسترش عدالت در خانواده ­ها نيز مهم مى باشد.

به گفته او، اکنون فرهنگ معافيت از مجازات خاتمه يافته و از اين به بعد لوى څارنوالى قاطع تر، استوارتر و با ظرفيت تر در مقابل همچو قضايا عمل خواهد کرد.

 موصوف گفت که هدف اين نشست سه روزه، ظرفيت سازى څارنوالان به خصوص څارنوالان زن مى باشد؛ تا آنها بتوانند در برابر همچو قضايا قاطع تر، استوارتر و با ظرفيت تر عمل کنند.

به گفته او در اين نشست؛ روى خشونت عليه زنان و اطفال، عوامل آن و راه حل هاى آن صحبت مى شود و در نتيجه آن رهنمودى خاص تهيه خواهد شد. 

لوى څارنوال گفت که رسيدگى به قضاياى اطفال متخلف نيز مهم است و بايد در اين نشست، روى اين موضوع نيز بحث شود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر