زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نبود جای و برق به سرمایه گذاران موانع ایجاد کرده اند

نبود جای و برق به سرمایه گذاران موانع ایجاد کرده اند

author avatar
11 Aug 2018 - 15:09
نبود جای و برق به سرمایه گذاران موانع ایجاد کرده اند
author avatar
11 Aug 2018 - 15:09

گردیز (پژواک،۲۰اسد۹۷): تاجران و سرمایه گذاران پکتیا می گویند که در گردیز مرکز این ولایت، نبود زمین و برق برای شهرک صنعتی، موانع عمده در مقابل فعالیت های آنان است.

آنها می گویند که درحال حاضر، با استفاده از جنراتورهای برقی در اماکن شخصی و رهایشی انواع مختلف موادخوراکی و غیرخوراکی را تولید می کنند؛ اگر تسهیلات فراهم شود ممکن سرمایۀ موجودآنها چند برابرشود.

عبدالله خان مسئول فابریکه صابون سازی در گردیز؛ پیرامون موضوع متذکره، به تاریخ ۲۰اسد، به آژانس خبری پژواک گفت که در تاسیس فابریکه، حدود ۱۵۰ هزار دالر هزینه کرده است و اکنون ۳۰تن در فابریکه با وی مصروف کاراند.

خان افزود که وسایل فابریکه را از پاکستان انتقال داده؛ اما نبود برق و مکان مناسب مانع در برابر بهبود و گسترش فعالیت اقتصادی است.

 نامبرده گفت: "درحال حاضر، هر روز دو صد کارتن صابون که حدود یک ونیم تُن می شود، تولید می کنیم، تولیدات خود را به خوست، پکتیکا، کابل وچاریکارصادرمی کنیم، مشکل عمده نبود برق است، اگربرق موجود باشد تاحدی زیاد مشکل ما حل خواهدشد و قیم تولیدات برای هموطنان بی بضاعت ما نیزتنزیل می یابد، درپارک صنعتی اعطای زمین را تعهدسپرده؛ اما تاکنون عملی نشده است."

همچنان محمدصدیق مسئول فابریکه تولید رخت گفت که درفابریکه انواع رخت، لباس زمستانی، چادرها، پتوها، ترپال ها و مواد دیگر از این جنس تولید می شود و افزون بر پکتیا، به ولایت های همجوار نیزصادرمی شود.

صدیق به پژواک گفت که نبود جای دایمی و مناسب، مشکل بزرگ دربرابر فعالیت آنهااست و از ادارات مسئول تقاضا دارد تا دراین عرصه اقدام های جدی روی دست گیرند.

نامبرده افزود: "یک ماشین ما ظرفیت تولید ۱۵۰چادرکوچک را دارد، همچنان هرماشین درعرصه فعالیت خود ظرفیت تولید بیشتر را دارد؛ درصورت موجودیت مکان مناسب می توانیم دستگاه های خود را درآن برای مدت طولانی عیارسازیم، اکنون در مکان کرایی فعالیت می کنیم، مکان برای فعالیت ما تنگ است، نبود برق مشکل عمده دیگراست، اگراین مشکل رفع شودکارها بیشتر رونق خواهد یافت."

 لمرگل یکتن از دکانداران غزنی که برای خریدن رخت به فابریکه آمده بود، تامین امنیت را برای سرمایه گذاری و تجارت مهم عنوان نموده افزود که وضعیت نادرست امنیتی، فعالیت های سرمایه گذاری و تاجران را با مشکلات مواجه می سازند.

لمرگل گفت: "درگذشته اموال را از پشاور می آوردیم، اکنون از گردیز می آوریم، این مال هم خوب است، نرخ آن هم خوب است، به پکتیا وغزنی نیز نزدیک است، امنیت برای تجارت خیلی ضروری است، درامتداد راه ها باید ناامنی و مشکل نباشد تا مال تاجران ضایع نشوند."

همچنان عبدالنصیرعالم یار رییس اتاق تجارت وصنایع پکتیا درمورد موضوع متذکره گفت که شماری زیاد سرمایه گذاران داخلی وخارجی، برای سرمایه گذاری درعرصه های مختلف دراین ولایت تماس گرفته؛ اما نبود پارک صنعتی، برق و ناامنی در برابر آن موانع عمده اند.

 عالم یار به پژواک گفت: "رییس جمهور وعده های زیاد سپرده که وعده پارک صنعتی را نیز با ما سپرد و گفت که این ساحه به زون اقتصادی مبدل می شود؛ اما اگر آمادگی برایش اتخاذ نشود، این ساحه به زون اقتصادی مبدل شده نمی تواند، متاسفانه زمین دراختیار سرمایه گذار قرار داده شده که فاقد برق است."

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر