زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سفیرعربستان: ما به همکاریهای امنیتی و سیاسی با افغانستان آماده ایم

سفیرعربستان: ما به همکاریهای امنیتی و سیاسی با افغانستان آماده ایم

author avatar
12 Aug 2018 - 14:00
سفیرعربستان: ما به همکاریهای امنیتی و سیاسی با افغانستان آماده ایم
author avatar
12 Aug 2018 - 14:00

کابل (پژواک، ٢١ اسد ٩٧): سفیر عربستان سعودی در کابل اطمینان داده است که کشورش به همکاری های سیاسی و امنیتی با افغانستان آماده است.

قادرشاه رییس روابط ستراتیژیک و سخنگوی شورای امنیت ملی، امروز به آژانس خبری پژواک گفت که جاسم الخالدی سفیر عربستان سعودی، امروز با حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان ملاقات کرد.

منبع افزوده است که در این دیدار، در رابطه با روابط ساسی دوجانبه افغانستان و عربستان، بهتر شدن و انکشاف کمک های اقتصادی و امنیتی بحث صورت گرفته است.

قادرشاه میگوید که سفیر عربستان سعودی به مشاور امنیت ملی اطمينان داد که کشورش بخاطر بهبود روابط دوجانبه، کمک های سیاسی و امنیتی، به هرگونه همکاری آماده است.

وی میکانیزم مشترک همکاری های چهار جانبۀ مشاوران امنیت ملی افغاستان، عربستان سعودی، امریکا، و ایالات متحده عربی را امیدوار کننده خواند و به عملی کردن فیصله های این میکانیزم آمادگی نشان داد.

محمد حنیف اتمر گفت که انکشاف روابط افغانستان با عربستان سعودی، امید همه افغانها میباشد و از ادامۀ همکاری های عربستان در بخش های مختلف تشکر نمود.

اتمر تاثیر عربستان سعودی را در کمک های میکانیزم چهار جانبه مهم خواند و بر عملی ساختن فیصله های میکانیزم مذکور تاکید کرد.

از سوی دیگر، سفیر عربستان سعودی با یک تعداد افغانهايى نشست برقرار کرده بود که به دعوت پادشاه این کشور، امسال براى ادا کردن فریضۀ حج میروند.

الخالدی در این نشست گفت که کشورش، برای صلح و ثبات در افغاستان به هر گونه همکاری ها آماده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر