زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

فوزیه کوفی:  بی عدالتى و استبداد را قبول ندارم

فوزیه کوفی: بی عدالتى و استبداد را قبول ندارم

author avatar
12 Aug 2018 - 13:35
فوزیه کوفی:  بی عدالتى و استبداد را قبول ندارم
author avatar
12 Aug 2018 - 13:35

کابل (پژواک، ٢١ اسد ٩٧): فوزيه کوفى، خواستار بررسى حذف نامش از فهرست نامزدان ولسى جرگه از سوى «کميتۀ بين المللى» شده گفت که نام او به دليل بلند کردن صدا عليه برنامه­ هاى فردمحور در حکومت، حذف شده است.

کميسيون شکايات انتخاباتى، ٣٥ تن از نامزدان احتمالى انتخابات ولسى جرگه به شمول فوزيه کوفى را واجد شرايط نامزدى ندانسته است. 

فوزيه کوفى که در حال حاضر نماينده مردم بدخشان در ولسى جرگه است، در واکنش به اين تصميم، امروز در یک نشست که شماری از هوادارانش نيز در آن حضور داشتند، گفت که کميسيون ويژه بررسى افراد داراى عضويت يا فرماندهى گروه هاى مسلح غيرقانونى به حيث نامزد،  به او گفته بود که نام او را به دليلى از فهرست نامزدان حذف نموده که برخى باشنده هاى ولسوالى کوف آب بدخشان گفته اند که او (فوزيه کوفى) شانزده فرد مسلح غيرمسئول دارد. 

به گفته او، اين درحالى است که وى هيچ فرد مسلح غيرمسئول ندارد، شانزده تنى که به عنوان افراد مسلح غير مسئول يادشده، کارمندان وزارت معارف مى باشند و کسانى که شکايت درج کرده اند، نيز باشنده هاى کوف آب نيستند.

موصوف افزود که وى استيناف خواهى کرد و سرانجام کميسيون ويژه شکايت عليه او را منتفى دانست.  

وی افزود: «با وجودی که کمیسیون ویژه شکایت علیه من را منتفی خوانده؛ اما ساعت ٢:٠٠ شب از ارگ تماس گرفته می شود تا خانم کوفی حذف شود.»

او  ادعا کرد که نام او به دليلى از فهرست نامزدان حذف شده است که در چهار سال گذشته، مانع برنامه های فرد محور در حکومت شده و در ستیژهای بین المللی، علیه حکومت افغانستان صدا بلند کرده است.

به گفته او رهبران حکومت وحدت ملى، به اساس راى مردم به اقتدار نرسيده اند، «مشروعیت شان را از وزیر خارجه امریکا گرفته اند» و نمی خواهند در ستیژهای بین المللی، کسی برضد آنها صدا بلند کنند.

کوفى گفت: «نمی خواهم از طریق فساد و دادن پول به پارلمان راه پیدا کنم، از ما تقاضای پول در کمیسیون شد، ولی ما قبول نکردیم.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر