زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سه ورزشکار برتر رقابت بايسکل رانى فردا عازم پاکستان مى شوند

سه ورزشکار برتر رقابت بايسکل رانى فردا عازم پاکستان مى شوند

author avatar
14 Aug 2018 - 15:13
سه ورزشکار برتر رقابت بايسکل رانى فردا عازم پاکستان مى شوند
author avatar
14 Aug 2018 - 15:13

کابل (پژواک، ٢٣ اسد ٩٧): دوصد بايسکل ران به پيشواز روز استرداد استقلال افغانستان، ٤٠ کيلومتر فاصله را در کابل رکاب زدند و سه ورزشکار برتر اين مسابقه، براى شرکت در مسابقات منطقه يى فردا عازم پاکستان مى شوند.   

جنگ اول افغان انگليس در سال ١٨٣٩، جنگ دوم در سال ١٨٨٠، و لشکرکشى هاى اخير انگليس ها در سال ١٩١٩ ميلادى بود، که بعد از آن در ٢٨ اسد سال ١٢٩٨ هجرى شمسى، انگليس ها مجبور به امضاى معاهده استقلال افغانستان گرديدند.

امروز دو صد جوان بايسکل ران، به پيشواز نود و نهمين سالگرد استرداد استقلال کشور، در شهر کابل از کميته المپيک و  از مسير ميدان هوايى کابل تا مرکز ولسوالى پغمان اين ولايت رکاب زدند.

محمد حسین حمیدی ريیس فدراسیون بایسکلرانی، به آژانس خبرى پژواک گفت که در این رقابت ۲۰۰ ورزشکار از ولایات کابل، بامیان، خوست، میدان وردک، ننگرهار، لغمان، پنجشیر، پروان و بغلان اشتراک داشتند.

به گفته وی، شرکت کنندگان به شکل منظم و یکنواخت ۳۰ کیلو متر فاصله را رکاب زدند و سپس از ساحه قرغه تا طاق ظفر ولسوالی پغمان، به طول ۱۰ کیلومتر را با سرعت به رقابت پرداختند.

موصوف گفت که در اين مسابقه، روح الله نظری و فیصح الله از کابل مقام اول و دوم را به دست آوردند و مهدی محمدی از بامیان حایز مقام سوم اين مسابقات شد.

روح الله نظری که مقام اول را به دست آورده است گفت که هشت سال است در این رشته تمرین می کند و پيش از اين نيز در مسابقات داخلى، مقام اول را از آن خود کرده است.

موصوف گفت: "خیلی خرسندم که توانستم نتیجۀ زحمات خود را در عمل ببینم و مقام اول را حفظ کنم و برای هموطنان خود نشان دهیم که ورزشکاران توانایی های زیاد دارند، به شرطى که زمینه برای شان مساعد شود."

فصیح الله که در این رقابت توانست مقام دوم را از آن خود کند، گفت: "با سعی و تلاش زیاد توانستم، مقام دوم را کسب نمايم؛ چون همه روزه از صد و پنجاه تا صد و شصت کیلومتر تمرین می کنم."

نعمت احمدی یک تن از اشتراک کنندگان این مسابقات گفت که به اين ورزش، علاقه زياد دارد و بیش از ۵ سال می شود که بایسکلرانی می کند.

او افزود که اشتراک در چنین مسابقات در کنار اینکه احساس خوشی میدهد، به تجارب ورزشکاران نیز می افزايد.

بر اساس معلومات فدراسیون بایسکلرانی کشور، قرار است سه تن يادشده که مقام هاى اول تا سوم را کسب کرده اند، با پنج ورزشکار تيم ملى بايسکلرانى کشور، فردا عازم پاکستان شوند و روز شنبه در رقابت های بايسکلرانى منطقه ای در پاکستان اشتراک کنند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر