زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کميته و راهکارى براى مديريت آب هاى زيرزمينى افغانستان ساخته مى شود

کميته و راهکارى براى مديريت آب هاى زيرزمينى افغانستان ساخته مى شود

author avatar
14 Aug 2018 - 16:51
کميته و راهکارى براى مديريت آب هاى زيرزمينى افغانستان ساخته مى شود
author avatar
14 Aug 2018 - 16:51

کابل (پژواک، ٢٣ اسد ٩٧): براى مديريت آب هاى زيرزمينى افغانستان، در کنار راهکارى که امروز در يک نشست روى آن بحث شد، کميته اى متشکل از ارگان هاى ذيربط ساخته مى شود و اتحاديۀ اروپا نيز در اين بخش کمک مى کند.

اين در حالى است که پيش از اين نيز نگرانى ها از تغييرات اقليمى و کاهش آب­هاى زير زمينى در کشور به خصوص کابل وجود داشته و برخى ها انتقاد کرده اند که براى رفع اين مشکل، اقدامات عملى کمتر از سوى حکومت صورت گرفته است.

 پيرر مايدون (Pierre Mayaudon) سفير اتحاديه اروپا در افغانستان، در اين نشست که زير نام «همايش کارشناسان مديريت آب هاى زير زمينى» در کابل تدوير يافته بود، گفت خوشحال است که در اين چنين برنامۀ مهم که براى مديريت بهتر آب هاى افغانستان که خيلى مهم و با اهميت است، اشتراک نموده است.

او بدون ارايۀ جزييات گفت که اتحاديه اروپا و ٢٨ عضو آن، از طريق يک برنامه واحد که چند سال قبل آغاز شده، تا سال ٢٠٢٠ ميلادى ١،٦ ميليارد يورو متعد به کمک به افغانستان هستند، که در اڼ در بخش هاى تهيه آب آشاميدنى صحى، زراعت انرژى تجديد پذير، و ديگر ميباشد.

همچنان موصوف افزود که در کنار کمک هاى يادشده، اتحاديه اروپا به طور مستقيم در بودجه دولت افغانستان سالانه ١٠٠ ميليون يورو کمک مى کند تا حکومت قادر شود که براى مديريت بهتر آب هاى زير زمينى افغانستان، پلان تهيه و تطبيق کند.

همچنان محمد ادريس مليار معاون اداره ملى حفاظت از محيط زيست، روى کاهش آب هاى زير زمينى و افزايش آلودگى هوا و محيط زيست، از اثر افزايش نفوس در کابل صحبت کرد و کاهش آب هاى زيرزمينى را نگران کننده خواند.

وى کار مشترک ادارات ذيربط در اين زمينه را ضرورى خواند و افزود که به زودى، کميته کارى متشکل از اداره هاى ذيربط ايجاد و در اين بخش آغاز به کار خواهد کرد.

به گفته او عکس بردارى از نقاط مختلف زمين، جمع آورى آمار دقيق، تهيه و طرح پاليسى ها وغيره از کارکردهاى اين کميته خواهد بود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر