زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

جشنوارۀ انگور و عسل در هرات برگزار شد

جشنوارۀ انگور و عسل در هرات برگزار شد

author avatar
15 Aug 2018 - 15:59
جشنوارۀ انگور و عسل در هرات برگزار شد
author avatar
15 Aug 2018 - 15:59

هرات(پژواک، ٢٤ اسد ٩٧): وزارت زراعت، آبیاری و مالداری؛ جشنواره ای را در هرات به هدف معرفی گونه های انگور و عسل و بازاریابی برای محصولات وطنی در بازارهای داخلی و خارجی، راه اندازی نمود.

انجنیر نصیراحمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری، امروز حین افتتاح «جشنواره مشترک انگور و عسل» در هرات گفت که در این برنامه، افزون بر معرفی گونه های انگور و عسل، محصولات زراعتی ولایت های هرات، هلمند، کندهار، بلخ و ننگرهار نیز به نمایش گذاشته شده است.

موصوف افزود که هدف از راه اندازی این جشنواره در هرات، بازاریابی برای محصولات وطنی در بازارهای داخلی و خارجی می باشد.

به گفته او، راه اندازی چنین جشنواره ها سبب معرفی بهتر محصولات زراعتی کشور می گردد.

وی خاطرنشان کرد که وزارت زراعت، در این اواخر به هدف معرفی و بازاریابی برای محصولات زراعتی وطنی، نمایشگاه هایی را در دبی و هند برگزار کرده است.

محمد آصف رحیمی والی هرات، این جشنواره را فرصتى خوب برای معرفی محصولات وطنی در بازارهای داخلی و خارجی و ایجاد ارتباط میان زارعین ولایت های هرات، هلمند، کندهار، بلخ و ننگرهار دانست.

موصوف افزود که با سعی و تلاش مسئولان محلی و بر اساس یک تفاهم، زمینۀ ارسال انگور به پاکستان فراهم شده و روزانه حدود هفت تن انگور، از راه زمین به آن کشور صادر می گردد.

او همچنان گفت که حکومت افغانستان نیز تلاش می کند تا از طریق دهلیز هوایی انگور هرات را به کشورهای منطقه  انتقال دهد.

عبدالصبور رحمانی رییس زراعت هرات، گفت که در این جشنواره دهقانان و باغداران در ٥٤ غرفه محصولات زراعتی خود را به نمایش گذاشته اند.

به گفته او، سال گذشته محصولات انگور در هرات حدود ١١٥ هزار تُن بود؛ اما امسال با ١٥ درصد افزایش به ١٣٠ هزار تُن رسیده است.

بر پایه معلومات وی، در حال حاضر ٥٢ نوع انگور در باغ های هرات وجود دارد و بیش از ١٣٩ نوع انگور در فارم تحقیقاتی «اردوخان» هرات، زیر پرورش قرار دارند.

بااین حال، زارعین هرات با ابراز خرسندی از افزایش محصولات انگور، از حکومت می خواهند که در راستای صادرات محصولات شان به بیرون از کشور، بیشتر تلاش کند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر