زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تابوت غنی و عبدالله در یک حرکت اعتراضی دفن گردید

تابوت غنی و عبدالله در یک حرکت اعتراضی دفن گردید

author avatar
16 Aug 2018 - 19:22
تابوت غنی و عبدالله در یک حرکت اعتراضی دفن گردید
author avatar
16 Aug 2018 - 19:22

باميان (پژواک، ٢٥ اسد ٩٧): در اعتراض به ناامنی و کشتار شاگردان يک مرکز آموزشى در دشت برچی شهر کابل، شماری از جوانان بامیان تابوت رئيس جمهور و رئیس اجرائيه را دفن نمودند.

این اعتراض مدنی که از مسجد رهبر شهید شهر باميان آغاز و تابوت محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله را در بالای یک کراچی که آن توسط مرکب حمل میشد، تا بازار بامیان راهپیمايى نموده و نزدیک چوک اریکین آن تابوت را دفن نمودند.

پس از دفن تابوت که در آن نام هاى اشرف غنى و عبدالله نوشته بود، برای اعضاء اشتراک کننده آیسکريم نیز توزیع گردید.

این اعتراض به دنبال حمله انتحارى بر مرکز آموزشى خصوصى موسوم به مهدى موعدى در منطقه دشت برچى شهر کابل که در آن ده ها تن کشته و مجروح شدند، صورت گرفته است.

اشتراک کنندگان اين اعتراض که تعداد شان به ده ها تن مى رسيد، با شعار های "مرگ به عین و غین" و "دولت داعش خیالی است" خواستار توجه مجامع بین المللی در وضعیت افغانستان گردیدند.

ضامن علی یکی از این اعتراض کننده ها به آژانس خبرى پژواک گفت : (( ما از دولت سیر آمدیم، از زندگی سیر آمدیم، دیگر امنیت نداریم، هر روز بیش از صد نفر در افغانستان کشته میشود.))

وی افزود، اگر رئیس جمهور، رئیس اجرائيه، وزیر دفاع، وزیر داخله و رئیس امنیت ملی وجدان داشته باشند، باید استعفا دهند تا کسی دیگر وظیفه تامین امنیت را بگیرند.

دولت حسین یکتن دیگر به پژواک گفت: "هدف از دفن کردن تابوت غنی وعبدالله این است که ما دیگر هیچ توقعی از آنان نداریم و آنان را دفن کردیم."

او علاوه کرد که دفن کردن این تابوت به معنی این است که مردم آگاه شوند و سرنوشت خود شان را به دست خود تعیین کنند؛ زیرا اشرف غنی و عبدالله ناتوان تر از آن است که امنیت مردم را تامین نمایند.

این اعتراض با خوانش قطعنامه ای سه ماده ای که در آن دولت را به سهل انگاری و شریک دوم جرم دانسته اند، از سازمان ملل خواسته اند تا دولت افغانستان را برای پاسخ گویی زیر فشار آورد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر