زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تحصن معترضان در برابر دفتر مرکزی کمیسیون انتخابات شامل چهارمین روز شد

تحصن معترضان در برابر دفتر مرکزی کمیسیون انتخابات شامل چهارمین روز شد

author avatar
16 Aug 2018 - 16:35
تحصن معترضان در برابر دفتر مرکزی کمیسیون انتخابات شامل چهارمین روز شد
author avatar
16 Aug 2018 - 16:35

کابل (پژواک، ۲۵ اسد ۹۷): تحصن معترضان در برابر دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات شامل چهارمین روز شد،  آنان ضمن مسدود نگهداشتن دفتر مرکزی کمیسیون به خواست های شان تاکید کردند.

این اعتراض کننده گان که تعداد شان به صدها تن می رسد، از چهار روز به اینسو دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات را مسدود کرده و می گویند، تا زمانی که کمیسیون شکایات انتخاباتی در مورد حذف نام شماری از نامزدان ولسی جرگه، تجدید نظر نکند، آنان به تحصن شان ادامه می دهند.

حاجی محمد نبی ستانکزی یک تن از معترضان، با انتقاد از حکومت و کمیسیون شکایات انتخابات، گفت که در جریان چهار روز از کمیسیون شکایات انتخابات و حکومت هیچ پیام امیدوار کننده دریافت نکرده اند.

وی، به خواست قبلی شان که درج نام شماری از نامزدان حذف شده در ليست نهایی نامزدان ولسی جرگه می باشد، تاکید کرده هشدار داد، اگر به خواست آنان رسیدگی صورت نگیرد، دفاتر کمیسیون هاى انتخاباتى را در سراسر کشور مسدود می کنند.

محمدالله یک تن از معترضان دیگر که از چهار روز به اینسو در مقابل دفتر عمومی کمیسیون مستقل انتخابات دست به تحصن زده است، ميگويد: "تا زمانی که به خواست های ما پاسخ مثبت داده نشود، ما به اعتراض و تحصن خویش ادامه می دهیم."

اعتراض کننده هايی که دفتر مرکزی کمیسیون انتخابات را در کابل مسدود کرده اند، از جمله هواداران مولوی تره خیل محمدی، قیس حسن و ضیاءالحق امرخیل از ولایت کابل؛ شیرعلی احمدزی و زرداد فریادی نامزدان (کوچی)؛ اکبر ستانکزی از ولایت لوگر؛ شایسته باز ناصری از ولایت کندز و امان الله هوتکی از ارزگان می باشند.

 مسوولان کميسيون شکايات انتخاباتى که روز شنبه (٢٠ اسد)، ٣٥ تن از نامزدان احتمالى انتخابات ولسى جرگه را واجد شرايط نامزدى ندانست. گفته اند که تمامی تصامیم گرفته شده در کمیسیون های ولایتی شکایات انتخاباتی و یا در کمیسیون ویژه، نهایی است و قابل تغییر نمی باشد.

اما کمیسیون مستقل انتخابات، بسته ماندن دفتر مرکزی کمیسیون را نگران کننده دانسته، می گوید که اگر معترضان بیش از این مانع کار این کمیسیون شوند، احتمال می رود که انتخابات در ۲۸ میزان برگزار نگردد.

کمیسیون مستقل انتخابات همچنان می گوید که در حال حاضر، به دلیل بسته بودن دفتر مرکزی این کمیسیون، ارتباطات شان با تمام ادارات دولتی و غیردولتی قطع می باشد و کارهای شان متوقف است.

مسئولان این کمیسیون از حکومت نیز انتقاد کرده، می گویند که حکومت هم تاکنون کدام اقدامی برای بازگشایی دفتر مرکزی و شماری از دفاتر ساحوی این کمیسیون نکرده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر