زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در بالابلوک فراه به طالبان مسلح و افراد ملکى تلفات وارد شده است

در بالابلوک فراه به طالبان مسلح و افراد ملکى تلفات وارد شده است

author avatar
17 Aug 2018 - 11:25
در بالابلوک فراه به طالبان مسلح و افراد ملکى تلفات وارد شده است
author avatar
17 Aug 2018 - 11:25

فراه(پژواک، ۲۶ اسد۹۷): قوماندانى امنيه فراه از کشته شدن ده ها طالب مسلح در ولسوالى بالابلوک فراه خبر مى دهد، اما باشنده هاى محل مى گويند که در اين عمليات برعلاوه شمارى از طالبان، حدود شانزده فرد ملکى نيز کشته شده اند.

 جنرال فضل احمد شیرزاد قوماندان امنیه ولایت فراه می گوید :"از دو روز بدینسو که عملیات هوایی و زمینی در قریه های تودنک، شیوان، سجوی و سفرک ولسوالی بالابلوک جریان دارد، تا حال ۶۵ مخالف مسلح دولت کشته و ۳۰ الی ۴۰ تن دیگر آنان زخمی شده اند."

به گفته وی، در این عملیات بیش از ده موتر، ده ها موترسایکل و چندین قرارگاه مخالفين مسلح دولت از بین برده شده و اين ولسوالى از وجود مخالفين مسلح دولت تصفيه شده است.

اما يک باشنده قريه گرانى که در نزديکى قريه هاى يادشده موقعيت دارد، مى گويد که در اين عمليات بيش از ٢٠ طالب مسلح کشته شده و شمارى هم زخم برداشته اند.

اين درحالى است که به گفته برخى باشنده هاى محل، در اين عمليات به غيرنظاميان نيز تلفات و خسارات مالى وارد شده است.

عبدالهادی باشنده قریه تودنک به آژانس خبری پژواک گفت:"جنگ به شدت جریان دارد، خانه های مردم بیگناه خیلی تخریب شده است که تا حال شانزده فرد ملکی و بیگناه نیز در عملیات دو روز کشته شده اند."

او می گوید که در این عملیات به طالبان مسلح و نيروهاى دولتى نيز تلفات وارد شده، اما آمار دقيق کشته شده گان آنان در اختيار ندارد.  

به گفته این باشنده محل، نيروهاى دولتى که براى انجام عمليات وارد قريه هاى يادشده شده بودند، عصر روز گذشته از اين مناطق بيرون شده اند.

همچنان سراج احمد باشنده قريه شيوان مى گويد که در اين عمليات نيروهاى دولتى در قريه شيوان ١٢ فرد ملکى کشته و يازده منزل مسکونى تخريب شده است.

قوماندان امنيه فراه، وارد شدن تلفات به نيروهاى دولتى و افراد ملکى و همچنان تخريب منازل مسکونى در اين عمليات را رد مى کند.

اما طالبان محلى مى گويند که در اين عمليات يک تن از افراد آنها و بیش از ده فرد ملکی کشته و ده ها خانه مردم تخریب گرديده است. 

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر