زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رييس جمهور غنى: براى بازسازى غزنى ٢٠ ميليون دالر اختصاص داده مى شود

author avatar
17 Aug 2018 - 12:42
author avatar
17 Aug 2018 - 12:42

غزنى (پژواک، ٢٦ اسد ٩٧): رييس جمهور در سفرش به غزنى ضمن تاکيد بر «عمق توطئه غزنی» و بیشتر شدن حوزه هاى امنيتى در اين شهر، گفت که براى بازسازى اين شهر ٢٠ ميليون دالر اختصاص داده مى شود.

طالبان مسلح جمعه شب گذشته بر شهر غزنى حمله کردند و بخش‌هایی از این شهر را به تصرف خود درآوردند، اما بعد از پنج روز جنگ شدید با نیروهای دولتى اين شهر را ترک نمودند.

در اين نبرد، برعلاوه اين که هر دو طرف متحمل تلفات سنگين شدند، افراد ملکى نيز کشته و زخمى گرديدند و خسارات هنگفت مالى نيز وارد شد.

صبح امروز، محمد اشرف غنى رييس جمهور با شمارى از مقام هاى بلندپايه حکومت، وارد اين شهر شد. 

به اساس معلومات دفتر سخنگوى رياست جمهورى، غنی در سفرش به غزنی، صبح امروز در جلسه امنیتی این ولایت اشتراک کرد.

منبع مى نويسد، در این جلسه که جنرال محمد شریف یفتلی لوی درستیز، ویس احمد برمک وزیر امور داخله، جنرال محمد اختر ابراهیمی معین امنیتی وزارت داخله، جنرال دادان لونگ قوماندان قول اردوی ۲۰۳ تندر و سمونوال فرید مشعل قوماندا امنیه ولایت غزنی اشتراک داشتند،ابتدا لوی درستیز گزارش از وضعیت امنیتی و چگونگی عملیات تصفیوی نجات را به رئیس جمهور ارائه کرد.

جنرال یفتلی گفت که عملیات تصفیوی نجات در غزنی جریان دارد و به شکل درست مدیریت می شود. وی افزود، امنیت شهر به حالت عادی برگشته و کمربند های امنیتی در بخش های مختلف شهر ایجاد گردیده است.

رئیس جمهور غنی پس از استماع گزارش امنیتی، ضمن اتحاف دعا به روح قربانيان نیروهای امنیتی و دفاعی، از رشادت و قهرمانی نیروها به نیکی یاد کرد و افزود، کسانی که در جنگ غزنی قهرمانی کرده اند، تقدیر می شوند.

رئیس جمهور غنی بر ایجاد هماهنگی بیشتر میان نیروها تاکید کرده و گفته است: «عمق توطئه غزنی توسط امنیت ملی بررسی گردد و نقاط ضعف آشکار گردند.»

رئیس جمهور در این نشست به مسئولین امنیتی هدایت داده است تا پولیس غزنی دوباره احیا شود و به خاطر تامین امنیت بهتر شهر غزنی حوزه های امنیتی بیشتر ایجاد گردد.

همچنان منبع مى نويسد که رييس جمهور در جریان سفرش، در جلسه اداری این ولایت نيز اشتراک کرد.

به اساس معلومات منبع، در این جلسه وحیدالله کلیمزی والی غزنی ضمن ارائه گزارش از وضعیت عمومی شهر غزنی، گفت که سیستم آب رسانی، برق و مخابرات فعال گردیده است، اما نیاز به کار بیشتر دارند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر