زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نيروهاى خيزش مردمى: از شهر ميمنه دفاع مى کنيم

نيروهاى خيزش مردمى: از شهر ميمنه دفاع مى کنيم

author avatar
17 Aug 2018 - 14:09
نيروهاى خيزش مردمى: از شهر ميمنه دفاع مى کنيم
author avatar
17 Aug 2018 - 14:09

میمنه (پژواک، ۲۶ اسد ۹۷): حدود یک هزار تن از نیروهای خیزش مردمی، که بعد از بازداشت قوماندان آنها«قیصاری» همکارى چندانى با دولت نداشتند، با تجمع در مرکز شهر ميمنه مرکز اين ولايت تعهد سپردند که از اين شهر دفاع می کنند.

نظام الدين قيصارى نماینده خاص جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری در امور نیروهای خیزش مردمی در ولايت فاریاب، شام ١١ سرطان سال روان، از سوی نیروهای امنیتی در میمنه بازداشت شده است.

بازداشت قيصارى اعتراض هاى گسترده را در ولایات شمال و شمال شرق کشور در پی داشت، اما او (قيصارى) هنوز در بازداشت به سر مى برد.

امروز حدود يک هزار تن از نيروهاى خيزش مردمى که هواداران جنبش ملى اسلامى و جمعيت اسلامى مى باشند و بعد از سقوط مناطق تحت کنترول آنها از ولسوالى هاى المار، پشتونکوت و خواجه سبزپوش به مرکز اين ولايت آمده اند، در مرکز اين ولايت تجمع کردند و تعهد سپردند که از شهر ميمنه دفاع مى کنند.

عبدالرسول يک تن از اين نيروهاى خيزش مردمى که باشنده ولسوالى پشتونکوت است، در اين مراسم گفت، سال ها است که نيروهاى خيزش مردمى با استفاده از سلاح، موترسایکل و امکانات شخصی شان در کنار نیروهای امنیتی قرار دارند، علیه طالبان مى جنگند و تلفات مى دهند، اما دولت از اين نيروها حمايت نکرده است.

افراد نيروى خيزش مردمى که در گردهمايى امروز شرکت داشتند، با انتقاد از رئیس جمهور کشور گفتند که رئیس جمهور به قصد بازداشت نظام الدین قیصاری قوماندان عمومی شان صد ها کوماندو را در فاریاب اعزام کرد و پس از آنکه به اهدافش رسید کوماندو ها را فرا خواند، اما اکنون که مخالفین ولسوالی ها را تصرف و تا دروازه های شهر میمنه رسیده اند، کوماندو نمی فرستد.

آنها اطمنان داده گفتند با آنکه، معاش ندارند و به کشته شده گان آنها اکرامیه و به زخمی های شان پول تداوی داده نمى شود؛ اما حاضر اند که از شهر میمنه و مردم‌ دفاع کنند. 

نقیب الله فایق والی فارباب از کارکرد نیروهای خیزش مردمی قدردانی کرده وعده سپرد که حاضر است در برابر خود گذری آنها هر آنچه که نیاز است از قبیل سلاح، مهمات و اعاشه در اختیار نيروها قرار داده و ماهوار به هر فرد آنها ده هزار افغانی معاش داده شود. 

فایق از جابجا شدن شماری از نیرو های کوماندو در شهر میمنه خبر داده گفت که، تهدیدات امنیتی را با ریاست جمهوری و مقام های بلند حکومت مطرح ساخته است و برای رفع تهدید ها و نگرانی های مردم تدابیر سنجیده شده اتخاذ گردیده است. 

به اساس معلومات والى، ۲۵۰۰ تن از نیروهای خیزش مردمی مسلح در شهر میمنه وجود دارند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر