زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اشرف غنى: آتش‌بس باید دو جانبه و هدف آن صلح باشد

اشرف غنى: آتش‌بس باید دو جانبه و هدف آن صلح باشد

author avatar
18 Aug 2018 - 16:29
اشرف غنى: آتش‌بس باید دو جانبه و هدف آن صلح باشد
author avatar
18 Aug 2018 - 16:29

کابل (پژواک ٢٧ اسد ٩٧): رئیس‌ جمهورغنی، برآتش بـس دوجانبه که هدفش صلح باشد تاکيد کرد و گفت که حکومت وحدت ملى پس از پايان مشورت ها و پيشنهادات، موقف خويش را در خصوص اعلام آتش بس اعلام خواهد کرد.

رئيس جمهور کشور، اين مطلب را امروز در ديداربا هیأت رهبری شورای عالی صلح و شورای سرتاسری علمای افغانستان که پیشنهادات شان را در خصوص آتش‌بس و صلح، مطرح کردند، بيان کرد.

به نقل از خبرنامۀ ارگ که کاپى آن به آژانس خبرى پژواک رسيده، در این دیدار که قبل از ظهر امروز در قصر چهارچنار ارگ انجام شد، استاد محمد کریم خلیلی رئیس شورای عالی صلح، مولوی قیام‌الدین کشاف رئیس شورای سرتاسری علمای افغانستان واستاد شفیقه حبیبی عضو شورای عالی صلح بالنوبه از رئیس‌جمهور خواستند که صلح را برای مردم به حقیقت تبدیل کند و ضمنا در عید سعید قربان آتش‌بس را با طالبان مسلح اعلام کند.

خبرنامه افزوده است که رييس جمهورغنى، ضمن ستایش از پیشنهادات آنان گفت که نشست‌های مشورتی در خصوص اعلام آتش‌بس جریان دارد، که در پایان این مشورت‌ها و پیشنهادات، حکومت وحدت ملی، موقف خویش را اعلام خواهد کرد.

وی افزود: "صلح امر الهی و خواست اساسی مردم ماست و تمام مسلمانان به خصوص ملت مجاهد افغانستان، همواره پیرو اوامر الهی می‌باشند."

رئیس‌جمهور، با اشاره به فتوای متفقۀ علمای کرام و نشست‌های مشورتی با اقشار مختلف مردم، گفت که اجماع ملی در خصوص صلح وجود  دارد.

وی خطاب به اشتراک کننده گان اين نشست گفت: "به تمام پیشنهادات شما در خصوص آتش‌بس احترام دارم؛ اما آتش‌بس باید دو جانبه و هدف آن صلح باشد. این قابل قبول نیست که در یک منطقۀ کشور آتش‌بس و در منطقۀ دیگر جنگ باشد."

رئیس‌جمهور غنی، با اشاره به نشست‌های مشورتی با اقشار مختلف مردم گفت که مالکیت صلح، وحدت ملی، تمامیت ارضی، برخورد در مطابقت با قانون اساسی، ایجاد مرکز هماهنگی معلومات، پوشش گسترده از سوی شبکه های اجتماعی و مشارکت در سطوح مختلف، از پیشنهادت دراین نشست‌ها بوده است.

رئیس‌جمهور در بخشى ازصحبت هايش خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در روزهای عید سعید قربان، جهت تامین امنیت مردم، احضارات درجه یک داشته باشند تا جلو تهدیدات دشمنان گرفته شود.

 وی با تاکید گفت که با تمام شرکای بین المللی به شمول امریکا در خصوص مذاکرات بین‌الافغانی صلح، هماهنگی موجود است و آنان به هرگونه همکاری در این راستا، آماده می باشند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر