زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

باجوه: به تعهدات عقده شدۀ صلح با رییس جمهور افغانستان پابندم

باجوه: به تعهدات عقده شدۀ صلح با رییس جمهور افغانستان پابندم

author avatar
18 Aug 2018 - 16:40
باجوه: به تعهدات عقده شدۀ صلح با رییس جمهور افغانستان پابندم
author avatar
18 Aug 2018 - 16:40

کابل (پژواک، ۲۷اسد ۹۷): جنرال باجوه رییس ارتش پاکستان، کشته شدن اتباع پاکستانی در جنگ غزنی را رد می کند؛ اما می گويد که شماری از کارگران موجود در افغانستان، قربانی دهشت افگنی می شوند.

حدود ده شب پیش، طالبان مسلح بر شهرغزنی حملات گروهی کردند و برخی مناطق شهر را تصرف نمودند؛ اما بعد از پنج روز درگیری آنها از شهربیرون رانده شدند.

مسئولین امنیتی افغان و امریکایی گفته اند که دراین جنگ ها، ضمن ده ها سرباز و افراد ملکی، صدها فرد مسلح پاکستانی نیز کشته شده اند.

 پاکستانی ها درشبکه های اجتماعی، تصاویر و خبرهايی را پخش نموده اند که نشان می دهد اتباع کشته شدۀ پاکستان در جنگ غزنی، درمناطق مختلف آن کشور به خاک سپرده شده اند.

رییس جمهورغنی که دیروز به غزنی سفرکرده بود، خطاب به جنرال قمرجاوید باجوه رییس ارتش پاکستان گفت: "شما تعهدکتبی سپرده بودید، با تماس های مکرر اذعان کردیدکه بعد ازانتخابات همه چیز درست خواهدشد؛ اکنون پاسخ بده افراد مسلح پاکستانی از کجا وارد غزنی شدند؟ مجروحین جنگ غزنی درشفاخانه های کویته تحت معالجه قرار دارند!"

رییس جمهور، ازعمران خان نخست وزیرپاکستان خواست تا قضیه حملۀ غزنی را مورد برسی قراردهد و در مورد پاسخ ارایه کند.

ازجانب دیگر، خبرنامۀ منتشره از سوی ارتش پاکستان نگاشته است که جنرال قمرجاوید باجوه رییس ارتش، پیرامون خشونت های اخیر در افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

موصوف علاوه کرده که با مخالفین مسلح درگیر جنگ درافغانستان، ازخاک پاکستان هیچ نوع کمک صورت نمی گیرد.

باجوه، گزارش های انتقال اجساد و مجروحین پاکستانی از جنگ غزنی را رد کرده؛ اما افزوده است که شمار زیادى از اتباع پاکستان، مصروف کارهای مختلف درافغانستان اند که قربانی دهشت افگنی شده اند.

 به قول موصوف، افراد مسلح تحریک طالبان پاکستان (تی تی پی) در افغانستان مراکزمخفی دارند؛ آنها که مجروح می شوند، برای تداوی به پاکستان انتقال می شوند.

رییس ارتش پاکستان گفته است که به تعهدات سپرده شده با رییس جمهورافغانستان، سرسختانه پابند است  و درصلح افغانستان به نقش خود ادامه می دهد.

از جانب دیگر، رییس امنیت ملی افغانستان گفته است که اداره استخباراتی پاکستان (آی اس آی) از چندهفته گذشته، پلان حمله خونین برغزنی را روی دست گرفته بود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر